Listar


Jag tycker att löshår är äckligt!
Det blir ofta snuskigt, ofräscht och det är helt enkelt inte fint. Visserligen finns det undantag, men man måste verkligen sköta det super ordentligt för det ska vara fint. Fast det är snyggare med kort hår i så fall. 

Jag har en bild på mina naglar som bakgrundsbild på min mobiltelefon! Om jag ska vara ärlig har jag inte mycket till försvar. Fast mina naglar är grymt söta...

Jag har aldrig färgar mitt hår. Lite tråkigt kanske, men så är läget!

Jag gillar så mycket godis. Nej då. Det var inte sant. Jag älskar godis. Fast det ända godiset jag tycker om är riesen, annan choklad eller lakris. Om jag inte får det kan jag lika gärna äta vindruvor!

Jag har inte suttit på en häst på över 2månader.  Det känns ganska förjävligt, faktiskt. Jag saknar Nadir så det gör ont och jag orkar verkligen inte ta tag i det och skaffa mig någon annan häst.


Det bästa som finns!

Jag älskar att blogga! Det finns få saker som är lika skönt som att få skriva av sig lite ilska när man är arg, eller skriva ett inlägg som bara kryllar av glädje. Bloggen har hjälp mig att få en perfekt syn över mitt liv, så att jag förstår hur bra jag faktiskt har det. Om det är något som inte är bra märker jag det, via bloggen, på en gång och jag kan göra något åt det. Annars blir det lätt att jag sopar alla bekymmer under mattan och försöker glömma dem, fast de ligger fortfarande och gnager långt inne och de gör så at jag mår dålig. Jag får känna vad jag känner, annars är det lätt att man skyndar iväg och tar allt för givet.  Ända sedan jag startade bloggen, för snart ett år sedan, har jag strävar efter att må så bra som möjligt! 





Massor med papper från gymnasie-mässan, som jag och tjejorna var på idag!


Härlig morgon

Nu har jag precis gjort mig mer eller mindre färdig för att åka iväg till skolan. Jag är på jätte bra humör, inte ett dugg trött och det ska till och med bli roligt att åka till skolan idag! Nej, jag är helt frisk och jag lovar att jag inte har ätit/druckit något olämpligt till frukost...
Efter skolan ska i alla fall jag och tjejerna åka till Örebro, det är nämligen någon gymnasium-mässa där. Det kanske blir kul, om inte annat så brukar det alltid finnas godis på mässor!



Det ska bli spännade att se hur det slutar!

Detta kommer aldrig gå! Hur ska man veta vad man vill? Det finns alldeles för mycket att välja mellan.
 Jag pratar såklart om gymnasievalet! Det är nämligen att jag har varit på skolan halva eftermiddagen och fått massor med information. Det ända jag kunde konstatera efter mötet var att jag aldrig kommer kunna bestämma mig! Ibland verkar alla program jätteroliga och jag kan inte bestämma mig vad jag tycket verkar roligast. Nästa sekund vill jag inte gå någonting alls och jag känner för att spy på ordet gymnasium. Så fort jag hittar något program som verkar roligt, ligger skolan i Lappland eller så är den hel mysko.
Det är otroligt svårt,  fast om alla andra kan bestämma sig så kan jag väl också det!

 
Förresten kan ni förbereda er på att jag kommer skriva massor med liknade inlägg ända till jag har bestämt mig. Kanske borde göra en ny kategori? 


Jag hittade förresten ett test på någon sida! Det blev lite kul, för skogsmulle eller mekare känns verkligen som min grej! Hahah, där gick mina statsminister drömmar upp i rök!

 

Testet hittades här!


Trötter

Allt det där med att jag är "förhållandevis pigg" är som bortblåst! Jag är med andra ord jättetrött! Jag har suttigt i soffan och tittar på x-antal Heroes avsnitt och nu känner jag mig mer död än levande. Fast det värsta är att jag har fortfarande en hög med läxor kvar, trots att jag har gjort massor idag. Som salt i såren fungerar inte blogg.se som det ska heller. Jag får väll börja blogga ifrån metrobloggen eller något annat fult" Skjut mig!


Plugg-polarn




Okej då, det är inte så farlig som det låter!

Plugg-söndag

Nu är jag vaken och är förhållandevis pigg och glad! Det är tur, för idag har jag massor med plugg som jag verkligen måste ta tag i. Det är typiskt mig att göra allt i sista sekunden, det är nämligen så att allt ska lämnas in och redovisas imorgon. Aja, hur fortare jag börjar hur fortare blir jag färdig! Vi hörs om en stund!



Usch!


Kärlek

Lyckan rusar genom kroppen! Glädje tårana bränner i ögonen. Skrattet bubblar i magen och jag konstaterar att livet är underbart bra!






Underbara fredag

Godmorgon!
Efter att ha snoozat hela morgonen kände jag att det var på tiden att gå upp ifrån min varma säng. Det var inte det lättaste kan jag lova! Det är nämligen så att jag är otroligt trött och det är jobbigt att gå upp när man vet att man ska till skolan och göra So och matteprov, men med lite tur piggnar jag till när jag kommer ut! För det är trots allt fredag idag!  


Det är ungefär lika kul som det låter!


Sova

Inte tid, lust eller ork att blogga! Vi hörs imorgon!

Gäsp

Om man räknar bort faktumet att jag verkligen känner mig som en zombie så har dagen varit super härlig!
Jag är alltid så kvällstrött på vardagarna, då jag inte får sova hur mycket jag vill! Det är nämligen så att jag behöver sova ungefär lika mycket som ett spädbarn och för att vara på den säkra sidan är det bäst att göra det också! Annars beter jag mig ungefär som en trött bebis, ja, nästan i alla fall.


Jag är ungefär lika bra på att rita som jag är på att plugga!


Jaja, hösten är väl mysig...

Jag satt nyss och läste igenom alla mina gamla blogg-inlägg från i somras. Så nu har jag konstaterat att jag redan saknar sommaren. Jag vill komma hem sent på nätterna, ligga på stranden med tjejerna (även om det inte blev så mycket sol i år), äta glass, göra vad jag vill, sitta och titta på barnprogram en hel dag, strunta i allt som har med plugg och skolan att göra och bara göra vad jag vill!







Trött och glad Hilda

Idag är det en sådan här dag som allt känns lätt! Allting är jätte roligt och det finna inga bekymer och ingenting är jobbigt eller tråkig. Det är en sån här dag som jag bara vill krama om alla jag ser, få dem att skratta och må bra! 
Fast nu är det så att mitt huved dunkar och jag ser snart dubbelt, jag är nämligen helt otroligt trött. Jag fattar inte varför jag inte ligger nerbäddad under mitt varma täcke! Kan någon vettig mäniska förklara det för mig?   




Jag pluggar...


...nästan i alla fall!

Mysis

Efter en mysig promenad med tjejerna hoppade jag in i duschen och satte på mig mys-kläderna! Nu sitter jag i soffan, under massor med filtar och med en kopp te i handen. Jag ska alldeles strax titta på ett nytt-heroes avsnitt. Super mysigt! Det finns inger som är lika skönt att krypa ner i soffan efter en alldeles för lång dag i skolan! 


  


Måndag morgon

Jag känner mig som en fågelholk! Det är nämligen så att jag gäspar hela tiden. Fast nu ska jag inte klaga, för egentligen mår jag super bra idag, om man räknar bort att jag halv somnar varje gång jag blinkar. Solen skiner och allt känns jätte bra! Om en liten stund ska jag kasta mig iväg på cykeln och möta upp Madisen, för att sedan trampa vidare till skolan. Det kommer bli bra!  


Den här lilla kissen har suttit i en grävlings/katt-fälla hela natten. Usch, usch, usch! Ni vet hur jag är! Det är som ett slag i magen varje gång jag tänker på det! Nu är han i alla fall hemma och ligger och sover i sin korg!  Tack för det!


Begravd i böcker!

Tro det eller ej, men nu sitter jag faktiskt och pluggar.  Det är nämligen så att jag har lovat mig själv att plugga lite i helgen och jag håller trots allt det jag lovar. Fast usch var tråkigt det är, men jag ska titta på ett heroes avsnitt och äta blåbärspaj när jag är färdig, så jag har något att se fram i mot. Annars hade jag nog kastat ut mina böcker genom fönstret. 

 


Hahah, Hilda i ett nötskal!

The host?

Ser ni att jag har gjort lite små ändringar på bloggen?  Antagligen inget som ni  kommer märka någon större skillnad på. Bloggen är iallafall bredare, menyn lika så! Det är ny text i rubrikerna på menyn och det är en ny tillfällig (större) profilbild. Bloggen blev snyggare nu och det känns som det blev lite mer liv i den! 

  


Förresten...

...Är boken läsvärd? Ska jag ge Stephnie Meyer en till chans? (blev besviken på de sista twilight-böckerna)
På beskrivningen verkar den urusel, men jag kanske borde kanske testa och läsa den ändå. Vad säger ni?


Visst ja, bloggen!

Nej, jag har inte dött, mitt hjärta slår än och så lätt blir ni inte av med mig!

Nu har jag fått i mig en super god frukost, bestående av te och nybakat bröd med ost. Mums! Jag älskar lördagsmornar! Att ligga kvar i sängen jätte länge efter man har vaknat, sedan äta en god frukost framför gårdagens "Heroes"-avsnitt. Mysigt!
Igår kväll var jag och Paulina på bio, "Flickan som lekte med elden" blev så klart! Den var som väntat inte bättre än ettan(män som hatar kvinnor) , men det var ändå super bra!


                                                                                                   


Egentligen är jag glad idag

Jag känner för att spotta, slita och slå på dator-helvetet, kasta ut den genom fönstret! Fast det vore orättvist, det är trots allt inte datorns fel att internett inte fungerande som det ska! Jag hatar när det står "sidan kan inte vissas" hatar, hatar, hatar det! Jag kom inte in på bloggen och spotify fungerade inte, eftersom att man måste vara ansluten till internett. Spotify förresten, vad är det för överskattat skit?  Jag hatar "ipred lagen" och jag hatar att inte kunna ladda hem musik! Fy fan! Dom högre makterna måste avsky mig!  

ja, lingonveckan är här. Det var egentligen bara det jag ville få fram! 



 Gulligt! hahah. Jag skulle för övrigt vilja ha en längre tunga, bara så ni vet!


"Har du inte tagit dina piller idag?"

Ni vet ju hur jag är! Jag går nästan alltid upp på morgonen med ett leende på läpparna och intalar mig själv att det ska bli en bra dag. Hittar alltid små saker som får mig att skratta, struntar i att jag har lite ont i halsen och försöker fokusera på allt som är bra. Jag umgås med människor som får mig att älska mitt liv och jag skiter i alla som får mig att må dåligt!
 Även de dagar som jag egentligen vill ligga under mitt täcke och gömma mig, så låsas jag inte om det och beter mig som vanligt! Men ibland har jag dåliga dagar jag knappt orkar hälsa på någon, det ända jag tänker på är min dunkade huvudvärk och jag vill inte göra något! Idag har det varit en sådan dålig dag! Usch, jag orkar inget, jag är som i en dimma av trötthet! Jag längtar till jag får sova, för jag vet att allt kommer vara bra imorgon, -så är det alltid.


Hahah ,Tigern gillar också Nikelodeon.

Golfis

Nu har jag precis tagit en varm och lång dusch, badat i body lotion och hoppat i mysklädarna. Jag ska alldeles strax krypa ner i soffan med ett nytt "heroes"- avsnitt och en god kopp vanilj te! Det ska bli super skönt! 
Dagen har varit jätte härlig, vi har varit ute i solen precis hela dagen! Vi har som sagt spelat golf i skolan idag och det var faktiskt roligare än vad jag trodde. Så nu vet jag vad jag ska göra när jag blir pensionär
 


Jag lekte att jag kunde det där!


Amadha kunde på riktigt, (tack vare henne fick vi gå ut på banan och spela)


Godmorgon!

Idag kommer det bli en super bra dag! Jag känner det på mig! Solen skiner, vi har sovmorgon en timme och det bästa av allt är att vi har friluftsdag idag och vi ska spela golf! Inte minigolf eller något sådant skit, utan riktig gubb-golf! Tänk er jag, en klubba, en boll och massor med hål, det kan helt enkelt inte bli annat än kul! Så länge jag slipper få en golfboll i huvudet..!


Sov-tröjan


"Flickan som lekte med elden"

Stig Larsson är helt klart en av mina favorit författare! Han har skrivit "Millenium trilogin" och skapat "Lisbeth Salander"! Den första boken, "Män som hatar kvinnor" är absolut den bästa boken jag har läst! Den är till och med bättre än Harry Potter och han får Twiligt att verka värdelös(precis som att den inte är det). 
Fast nu är det inte det som är det intressanta, utan det intressanta är att "Flickan som lekte med elden"(bok nr2) kommer ut på bio den 18 september! Ibland älskar jag att leva!

Här har vi trailer!




Ibland är ganska ofta, nästan jämt!


typsik Hilda

Ni kan aldrig gissa vad jag gör just nu! Därför ska jag berätta det. Jo, jag håller på att städa och rensa i min garderob! Det är sant, på riktigt och...helt sjukt! Det är nämligen så att hela min garderob är tom och i stort sätt hänger/ligger alla kläder ute på balkongen och jag orkar inte hänga tillbaks dom! Hur kunde jag var så dum? 





Hahah, titta vad jag hitta! Min gamla judo-dräckt låg ihop tryckt längst in i gaderoben! Hur cool är inte den?

"Första gången suger"

Jag är helt otrolig, jag har sådana humörsvängningar! Jag tror jag har känt varenda känsla som finns idag! Ena sekunden är jag överlycklig, nästa känner jag för att hoppa från en hög bro, sedan är jag besviken och ibland skrattar jag så att tårana rinner! Jag förstår inte hur alla orkar med mig idag. Jag orkar knappt med mig själv! Det kan inte vara roligt att ha en kompis som ena minuten skrattar och nästa gråter!



Den här filmen har jag tittar på idag! Den var verkligen jätte rolig eftersom att alla pratade norska! Då kan det inte bli annat än roligt! Så den är helt klart se värd!



Nu ska jag sova! Imorgon vaknar jag antagligen inte lika kalsvettig som jag gjorde igår, för idag har jag nog ingen feber alls och jag har klarat mig helt utan tabletter! Skönt!


Fredagsmys, tabletter och charader

Vad underbart skönt med fredag! Imorgon får jag sova precis hur länge jag vill, göra precis vad jag vill och ingen kan tvinga mig till nåogt!
Idag har jag varit i skolan och jag har ändå mått förhållandevis bra! Visst, jag ätit lite för mycket värktabbleter, men ändå. Hela morgonen kände jag mig visserligen helt förstörd, men på eftermiddagen piggnade jag till!
Nej, nu ska jag sova bort den sista febern, för imorgon ska jag må super, utan någon alvedon!   



Vi lekte charader i skolan idag och av någon mysko anledning hade jag kameran med mig!
Det är helt normalt att leka charader, vi går trots allt bara i 9:an...


Gulligt skpå va?

Säng, säng och sängen

Nu ligger jag i sängen igen, det känns som jag har legat här precis hela dagen, och det har jag nästan! Jag har sovit jätte mycket! Usch, jag hatar att vara sjuk! 
Fast nu på kvällen har jag varit ganska pigg och varit uppe, fast det är nog bara tack vare alvedon. Imorgon ska jag åka till skolan, hur dåligt jag än mår! Jag har ett viktigt prov som jag inte tänker skjuta upp, plus att jag inte orkar inte vara hemma hela dagen imorgon med. Det är alldeles för tråkigt!

 


Förutom att sova så har läst min älskade bok..


...tittar på heroes och andra tv-serier online...

...och ätit dumle! Visst har jag det fint vid min säng?

Sådär lagom kul!


Febern

Nu har jag krypit ner i sängen igen! Det räkte med att gå ner för trappan och äta frukost för att förstå att jag mår jättedåligt! Jag har antagligen ganska hög feber, min hals gör ont och mitt huvud känns som ett bowlingklot!  Jag vill verkligen inte vara hemma från skolan, men när jag knappt orkar gå úpp fram tappan, känns det kanske meningslöst att sitta och försöka koncentreara sig på matten.  Nej, nu orkar jag inte tycka på mer tangenterna!
Hoppas jag känner mig bättre efter lite sömn!


Gissa vem som är sugen?




Lista



Jag älskar att vara ironisk och jag är det alldeles för ofta! Fast jag kan inte hjälpa det, det är beroende framkallade och super kul!

  Jag glömmer jätte ofta att låsa dörren efter mig! Så om ni vill göra inbrott rekommenderar jag hemma hos mig! Jag bor på Me**********18

Jag tycker oftast att killar är mycket trevligare än tjejer! Inte konstigt att det finns bögar!


So är ett av mina favorit ämnen!

Gymnasievalet kommer bli ett stort problem för mig!


Heroes



Det finns i alla fall en sak som är riktigt bra med hösten! Det vissas massor med bra på tv! Hela somrarna vissas det bara massor med skräp. Visserligen tittar jag knappt  på " the simpsson" och jag struntar i det mesta. Fast så fort det är Heroes är jag som fast klistrad! Det är knappt så att jag blinkar! Och vet ni? Det är säsongspremiär idag!

Klockan 22:40 på TV4!

Det kan man kalla kärlek!


Måndag morgon

Egentligen har jag inte tid med att blogga! Egentligen borde jag klä på mig, borsta tänderna, kanske göra något åt min morgonfrisyr, den är ingen vacker syn kan jag lova! Fast det är grymt mycket skönare att ligga på mage i sängen, med fötterna uppe i luften och ha en liten laptop framför mig, men om en liten stund måste jag gå ut i kylan, kasta mig på cykeln och cykla iväg till skolan. Det ska faktiskt bli roligt!  Nej, jag är inte sjuk, bara lite febrig...







Hemma

Nu har bilen rullat in på garageinfarten i Degerfors och jag känner mig hemma igen!
 Jag har faktiskt haft det bra där nere i skogen (nya smeknamnet till stugan), även om det, som sagt, finns roligare stället att tillbringa en fredagskväll på.
Det ska i alla fall bli riktigt skönt att sova i min egna lilla säng, jag har saknat den! Jag kände mig så liten och ensam när jag sov i min dubbelsäng hos mormor och morfar. Fast smart som jag är löste jag det hela med att lägga massor med väskor och kläder i sängen...bara för att det inte skulle bli så tomt!


Gulligt...fråga inte var jag håller på med...






Älsklings-suris-vovven!


Wihii, jag hittade en dator!

Ibland är livet bra! jag har fått låna morbros Internet så jag kan blogga! 

Jag har haft blogg/-databrist idag!  Det är hemskt kan jag lova. Det betyder att jag har ont lite över allt, mest i huvudet, jag känner mig tung i kroppen och är super trött! Men så fort jag har tryckt på "spara och publicera" knappen, kommer jag var som ny igen! 





Stugan över helgen

Nu har jag, (tro det eller ej), packat klart till Eksjö och vi ska inte åka förens om en halv timme. Det måste vara rekord för mig, att packa i tid alltså! Fast jag har säkert tagit med mig kläder för en månad... 
Det ska i alla fall bli skönt att komma ner till Småland över helgen, ta det lugnt, sova massor, vara barn/-hund vakt och vara ett bortskämt barnbarn med flätor! Problemet med det hela är att jag troligtvis inte kommer att kunna blogga imorgon, men jag ska vara stark och klara det ändå. 




   


Gäspis

Åh så skönt! Nu har jag äntligen fått krypa ner under täcket. Jag har längtat efter den här stunden ända sen mitt alam ringde i morses! Okej, det där sista var inte riktigt sant, men det kunde ha varit så. Imorgon ät det äntligen fredag och då ska jag tydligen åka till Småland, släckten och sommarstugan! Det ska faktiskt bli...kul! Jag saknar dom, plus att det är skönt att komma bort från hålan(Degerfors) och ta det lugnt ett par dagar. Nej nu ska jag sova!

När man tar ut en lins...

..och tar kort, blir det en otäck bild. (Jag fick någon typ av tvångstanke att göra det)


Nybakat!

Det är inte klokt vad gott det är med te! Jag kände att jag var tvungen att berätta det, om det skulle vara någon stackare som har missat det. Det skulle ungefär vara samma sak som att missa att solen är gul eller att gräset är grönt!  Nu har jag hoppat i myskläderna och krupit ner i soffan och slö tittar på något halvtaskigt tv program, med en liten gullig kisse på fötterna. 

Älsklings Tigern!


Kärleksmums!


...andra kakor!


Super duper härligt!

Jag lever, andas och mår hur bra som helst! Allt rullar på som vanligt, fast mycket bättre! Man skulle nästan kunna tro att jag är kär *flinar lite gulligt*!  Nu sitter jag i vilket fal som helst med en tandborste i munnen, en handuk virad runt huvudet och med ett tangentbord under fingrarna. Det där sista var kanske inte så förvånade, jag brukar faktiskt inte blogga med tungan, fast det händer väl det med...Fast jag föredrar faktiskt fingrarna!


Oj, shit! Ibland är liver allt bra! Jag är inte likvit på ryggen, man ser till och med var bikinin har suttit!
Snacka om lyckorus!



Bildbevis: Jag bloggar inte med tungan!

RSS 2.0