Frågestund



Eftersom att jag inte kommer ha tillgång till Internet på hela helgen så tänkte jag att vi kan köra en frågestund istället
. Fråga precis vad ni vill, jag svarar på allt på söndag! Fråga, fråga och fråga!

AVSLUTAD


Nattisvammel

Klockan är snart 02:00 och så här pigg har jag inte varit på hela dagen. Fast det betyder inte att jag tänker vara vaken. För imorgon ska jag vakna pigg, glad och mitt huvud ska inte dunka och mina halsmandlar ska inte se ut som halspotatisar. Godnatt.


Hittade en söt bild på mig ifrån Boda Borg. Självklart ska man ha mysbyxorna ända upp till naveln. Vad annars? Nere vid midjan?
I DON'T THINK SO
(Natthumor när den är som bäst.)


Sängen

Resultatet av att strunta i att äta mina järntableter och sova alldeles för lite är att man får tillbringa en hel, mindre underbar, dag i sängen.  (Plus näsblod.) För det är precis vad jag har gjort, legat och degat i min alldeles för varma säng. Nu ska jag ta en dusch, knarka värktableter och äta mat, sen kommer jag må precis som vanligt igen. 


Det är tur att jag har mina piller. Det är bara värktableter och en järntablet, så ni behöver inte ora er.

 



Och så är det tur att jag har min lilla dator, så jag kan titta på massa jättetråkiga serier online, när dom bra bloggarna tar slut.


Det är blodbad här hemma




 Jag blöder. Jag bölder mycket. Näsblod kallas det tydligen. Hela mitt hus är rött och jag har blod i hela munnen. Det är mysigt saker de.

Luftslottet som sprängdes


Dagens youtube fynd:


Det där var nog de bästa 32 sekunderna i mitt liv. Nästan i alla fall. Min puls gick upp till 285! Lisbet Salander är mycket coolare och snyggare än "han-sliskiga-som-spelar-vampyr-i-den-överskattade-filmen,-twilight".
Sista delen i Stieg Larssons alltför underbara trilogi har premiär den 27/11, mindre än en månad kvar. Frågan är bara vad jag ska leva för sen? Sticka verklar kul...

 Och ja, överdramatisk är mitt andranamn.


Jag lever, med det är knappt

Jag är för trött för mitt eget bästa. Så nu har jag hoppat i myskläderna, för nu ska jag titta på fim.

Boda borg

Jag är pigg, trots den ganska sömnlösa natten och jag är riktigt glad. Min buss går om en halvtimme och jag har egentligen inte tid att blogga. Det är nämligen så att jag och tjejerna ska till "Boda Borg" idag ( det är ett äventyrshus liknade grej). Vi hörs ikväll! 

 







Jag är vaken innan tolv!

Nu har jag hoppat upp ur sängen och nu sitter och äter frukost. Okej, nu ljög jag. Jag hoppade inte upp ur sängen. Det var mer som jag kröp sakta men säkert upp, men ni fattar principen. Hur jag än kom upp, så är jag jätteglad idag. Solen skiner och allt känns bra. Det är lov, så vad hade ni förväntat er? 


Jag älskar spelet!


Särskilt att fäktas!


Det roliga är att man ser så söt när man gör det. Hahah!



Konsten att få folk att läsa sina mail...


I know you want me

Hilda: Jag tror att han som sitter där är bög.
Någon annan: Varför tror du det?
Hilda: För han inte tittar på mig som alla andra killar gör....


Det gick förrövrigt inte så bra att dygna. Jag somnade vid 5 imorse...blev väckt vid 9!  Aja, det var roligt i alla fall.



Vi ska dyngna!

Kvällen börja iallafall bra...


Gulligt



Glöm allt jag sa om ramlösa.


Folk säger att jag inte är romantisk, men titta. Jag åt min pizza så det blev ett hjärta.



Här går det hett till.


...Jag vill nog inte veta hur kvällen slutar.


Lista igen



* Att killparfymer luktar tusen gånger godare än tjejers.


*Att om man har en knall rosa bil blir det inga problem med att hitta den på en stor parkering med massor med bilar.


* Att jag skulle behöva ett spotify-konto. (Det är ingen som har en inbjudan över till mig?)


* Att jag inte har en blekaste aning om vad jag vill ha för mobil och att det är ett stort problem i mina ögon. 


*Att sovmorgon är det bästa som finns. Godmorgon förresten!



Det kommer sluta med att jag köper en nokia. Herregud.


Bara för att jag kan

Jag ska inte gå till skolan på 9 hela dagar, 9 underbara lovdagar! Om jag har räknat rätt vill säga. Det är verkligen superduper jätteskönt! En sekund till i skolan hade dödat mig! Jag har även "glömt" allt plugg i skolan, för jag tänker bara göra saker som jag vill göra under de kommande dagarna. Pluggångesten får jag ta på måndag istället.
 Älskar det!



Jag har kört på cute- stayle , med flätor idag. Men var inte oroliga, skenet kan bedra.



Jag är knäpp. Ramlösa är godare än cola. Fråga inte varför tungan är där den är.


7 timmar kvar till höstlov...

och jag är underbart glad!




"Jag älskar dig...jag älskar bara inte allt du gör"

Jag känner mig lite hemsk, konstig och jag förvirrad. Jag har inte bloggar på hela långa dagen! Fast dagen har varit en av dom bästa på länge! Humöret har legat på topp och allt känns underbart lätt, precis som det ska vara.
Hela veckan har jag varit som i en liten bubbla av nedstämdhet. Hösten är inte alls bra för mig! Mitt humör försvinner med solen och värmen, men imorse vaknade jag med ett leende på läpparna! 

Det jag behöver nu är en riktig feel-good bok! En tjejbok, med andra ord.
Som inte handlar om en pojke som blir misshandlad, mord, tjejer med cancer, precis som de senaste böckerna jag har läst.
  Vi får hoppas att den här kommer leva upp till förväntningarna!



Listar



Varför jag aldrig kan lyssna klart på en hel låt.
När jag sitter vid datorn och kan byta låt med ett knapptryck, känns det meningslöst att lyssna på en hel låt, när man lika gärna kan lyssna på halva och sedan byta.


Vad det är för idioter som lyssnar på reklamen på Spotify? 
När reklamen kommer, drar man ner volymen på spotify och sätter på en låt på youtube eller något liknade. Svårare än så är det inte. Så nu är frågan varför inte alla gör det?


Om man är otränad när man får träningsvärk av att spela wii.
Det är nämligen så att jag och tjejerna spelade wii sport resort igår, vi fäktades i ca: 3timmar och idag kan jag knappt röra armen pga tärningsvärk, men det var verkligen jätte jättekul! 

   
Varför min motivation är bortblåst.
Det ända som har varit lockande de senaste dagarna är sängen, då menar jag faktiskt inte något snusigt! Det värsta av allt är att jag inte vet varför. Jag vill veta. Jag vill göra något åt det. Jag vill tycka allt är kul, precis som vanligt.


Det är precis sådana viktiga saker jag har gått och funderar på denna onsdagen.


Nej, nej. Inget sådant. inget alls. Jag är lika sliten som jag ser ut!


Lite kvällssvammel


Jag vet inte varför jag började. Det bara blev så. Den första "riktiga" bloggen jag var inne på var Kenzas och jag tyckte hon konstig, eftersom att hon vissade vad hon hade på sig. Det var i samma veva som jag skapade min blogg och när jag väl hade skrivit mitt första inlägg var jag fast, det fanns ingen återvändo.

Det är helt enkelt underbart att skriva. Jag älskar att pyssla med bilder, göra listor och skriva vad jag tycker och tänker. Det är superroligt att se hur bloggen och jag utvecklas! Ingen kan säga vad jag får och inte får skriva och jag får bestämma helt själv! Jag älskar att folk faktiskt läser, fast jag får en svindlande panik känsla i magen varje gång statistiken höjs.


Varför bloggar ni?


Det handlar bara om att ljuga så bra att man tror på sig själv!

"Idag kommer det bli en bra dag. Idag kommer det bli en bra dag. "
 Om jag säger det tillräckligt många gånger, kommer jag kanske till och med övertyga mig själv! 


Sist men inte minst, klistrar man på ett leende!


Duktiga jag

Nu sitter jag här och är jätteduktigt. Jag håller nämligen på att föra över massor med bilder från kameran till datorn, raderar bilder och sorterar lite. Det är något som jag verkligen är dålig på. Det brukar sluta med att kameran har slut på minne när man ska ta kort på något viktigt. T.ex. när man står vi pyramiderna och ska ta kort, så har kameran slut på minne. Då kanske ni tror att det var så när jag var i Egypten, men inte då. Minne fanns det gott om, det var batteriet som var slut. Det låter som mig va?


Varför skulle jag göra det?


En trött, stressad och glad Hilda


Min klocka på datorn går en halvtimme efter. Det fattade inte jag, så nu fick jag helt plötsligt jättebråttom. Bra Hilda. Bra.


För första gången!

Jag kan ochså stava. Egentligen.


Nej, jag har inte lärt mig att printa än.

Kärlek, heroes och riesen!

Mina kamera gör mig galen och den vägrar fungera som den ska. Jag har inte bloggat på 19 timmar, så jag känner mig lite konstig. Jag har prov imorgon, plugg och plugga står på schemat. Jag är trött och på alldeles underbart humör! 


Utanför min fönster just nu!


Blog-awards

Som inte en kotte har missat så är det Blog Awards idag! Hela bloggvärden är spänd! Och nu har dom presenterat vilka de nominerade till årets blogg är!

Såhär hoppas jag att det kommer sluta:

1:a plats: Egoina 
Sveriges bästa bloggare! Behöver jag säga något mer?

2:a plats: Foki
Foki är jättesöt och härlig! Hennes blogg är unik och ibland de absolut bästa.

3:e plats:
Stina-Lee
Hon är som sagt grym och är en superbra förebild... men bloggen är inte så kul att läsa.

4:e plats:
Blondinbella
Blondinbella är superduktig. Det kan ingen ta ifrån henne, men hennes blogg har blivit tråkig. Fast jag älskar hennes ”lite djupare” inlägg.

5:e plats: kenza
Snygg är hon. Fast det räcker inte så långt (eller uppenbart gör det det.) . Hon skriver om samma saker hela tiden. Man tröttnar ganska snabbt på hennes mörka outfit- och partybilder som ser exakt likadana ut. Fast jag gillar hennes vidoblogg(ar?).


Så vem tycker ni ska vinna?


Jag älskar fredagskvällar och lördagsmorgnar!

Att komma hem sent på kvällen och krypa ner i sängen och veta att man får sova hur länge man vill är nog bland det bästa som finns. Vakna  och veta att man har två lediga dagar framför sig, är inte dåligt det heller. Särskilt inte när solen skiner inte genom fönstret. Fast nu har jag plugg att ta tag, så önska mig lycka till. Det lär behövas.



Älskar när solen skiner på gula, höstiga löv. Det är så himla fint!


Och jag försöker se livet från den ljusa sidan och är glad för att det inte är biologi!


Det är bra med variation

Det är inte varje dag jag dricker oboy iställer för te. Bara så ni vet.



Mysfredag

Humör ligger inte på topp. Jag råkade radera ett inlägg jag nyss skev, sedan tryckte jag på kryss. Hur man nu lyckas vara så klumpig.  Idag har det varit en jobbig dag. Inget har fungerat som det ska och jag är trött. Som saltsyra i såret så snöar/regnar det ute. Fast nu ska det bli ändring på det. För nu är det dags för fredagsmys...ikväll i alla fall.



Natti

Om en liten stund ska jag krypa ner i sängen och sova, jag tänkte bara kika in på bloggen och berätta att jag fortfarande lever och mår bra. Lite för bra. Jag är skön trött och sitter i mina favoritkläder. Myskläder med andra ord. Imorgon är det fredag, för er stackare som inte har koll på veckodagarna och jag är verkligen glad. Fast mina ögon åker ihop av sig själv, så det känns som det är bäst att lägga sig och mysa under täcket nu!

Måste bara säga att jag tycker att Stina-Lee är grym innan jag somnar.


Det var förövrigt alldeles för länge sen jag åt riesen.


Ibland får jag hemlängtan...

Särsklit när jag är i skolan. Därför ser mina anteckningsblock ut såhär:





Man lär så länge man lever

Som ni vet har det där med att sjunga i duschen aldrig varit min grej. Förens idag, idag har jag lärt mig.


Gör en spellista på spotify med sångvänlig musik. Abba fungerar bra. Alla kan texterna och de är roliga att göra dusch-danser till.

Ta med laptopen in i badrummen och sätt på spellistan med högsta volym (som inte brukar vara så högt/bra på mini högtalarna).   OBS:  Ta inte med datorn i duschen!
Gå in i duschen, det underlättar om man tar av kläderna först, men det är frivilligt.


När men står i duschen är det viktigt att man inte har huvudet under vattnet. Om man har de så får man vatten i halsen, jag lovar.

Sedan är det bara att ta en badborste(?) och leka att man är Britney Spears, (som sjunger abba musik). Jättekul. 
 


Livet är hårt ibland...

Jag är sur! För vet ni?
Mobiltelefonen, Sony Ericsson Aino, som jag har väntat i månader på och som kommer ut på fredag, är en touch-telofon. Jättebra, fast vet ni vad jag fick reda på idag, efter att ha väntat i 3 *pip* månader?
 Jo, att touchen, bara fungerar i multimedia lägen, inte när man gör annat, som att tex smsa.
Vad är det för skit? Vem kommer på en sådan sjuk ide? Vad är det för idioter? Vem som helst fattar väl att man inte kan göra så? Bara förstöra min favo sådär.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Skaffa mig en sådan ändå, eller ska jag svälja hela min stolthet och köpa mig en Nokia? Aj, det tog emot att skiva.


Men den är snygg, så snygg att det gör ont i ögonen, absolut den snyggaste mobilen. Jag måste nog ha den, annars kommer jag ångra mig hela livet.  


Min kvällsmat


Helt enligt talriksmodellen.

Kulkulkul!

Jippi! Nu är jag super glad! Jag har nämligen suttit med telefonen klistrad mot örat en stund och raggat prao-platser, så nu har jag skaffat mig en. Det bästa av allt är att jag ska få proa där jag helst ville, på lokaltidningen, som även är känd som Karlskoga tidningen. Tänk att få vara med massor med journalister! Det ska bli jättekul och jag längtar redan, fast det är ett par veckor kvar innan vi ska börja, men det kommer verkligen att bli spännande! 



   


Att video-blogga eller att inte vidoblogga...?

Det är frågan och jag förväntar mig er åsikt!

Nu: Skolan


Aldrig mer google

Jag har tråkigt. När jag har tråkigt brukar jag göra viktiga saker. Saker som jag inte har tid med annars. Typ som att google på mitt namn. Det är inget konstigt med det. Alla googlar på sitt namn ibland, jag lovar. Fast idag var det inte roligt. Inte roligt alls. Vet ni vad som kommer upp?

Ja...låt bilden tala för sig själv...



Det kanske syns lite otydigt, men vem fan är "Tilda Persson"?  Hur kan man ens heta Tilda Persson? Alla borde höra att det låter felfelfel!


Och nu till "The moment of truth". Har ni googlat på er själva någon gång?


Mag-helvetet

Efter att ha cyklat hem i hagel/spöregn, sprang jag upp för trappan, slängde av mig kläderna och kröp ner i sängen och somna. Jag hade nämligen jätte jätteont i magen och jag mådde illa! Jag ligger fortfarande ner bäddad i sängen, fast jag mår ganska mycket bättre! Frossan är fortfarande kvar och jag är super hungrig, men mat är allt annat än lockande just nu. 




Det är tur att det finns något som heter bloglovin och spotify (även om jag inte gillar den överskattade skiten, spotify alltså. Jag skulle inte gå upp på morgonen om inte bloglovin fanns.) Och nej. Jag vet inte vat "printa" är, så jag måste ta kort på datorn.


Cupcakes!

Jag lever. Det är bara det att jag var super sur imorse när jag vaknade och jag ville inte skriva ett hatinlägg om värden, så jag struntade i bloggandet.
Nu har i alla fall jag och syster precis bakat cupcakes! De blev jätte söta, fast om dem blev goda vet man aldrig. Jag har inte hunnit smaka än, jag mår nämligen illa av all smet...  Om en liten stund ska Moa och jag krypa ner i soffan och titta på en skräckis.






Sovasovasova

Nu har jag precis kommit hem och jag ska alldelses strax krypa ner i min mysiga säng. Det ska bli skönt, riktigt skönt! Jag är nämligen jättetrött och min hals gör ont, fast den ska vara bättre imorgon. Jag har inte tillräckligt med ork för att bli förkyld. 


Grattis!

Ja, må den leva!
ja, må den leva!
ja, må den leva uti hundrade år!

Jag hade först tänk att sjunga det på ett videoinlägg, fast sen kom jag på att alla ni skulle springa iväg och aldrig mer komma tillbaka, så det är inte värt det!







Fyller bloggen 1år, så gör den!

Inget mögelhår!

Okej! Nu är jag trött, lite blondare och fortfarande skakig! Det gick bra att slinga håret och det bästa av allt, det blev inte grönt och det är till och med snyggt!  Håret ser jättenaturligt ut, precis som det ska vara. Det ser ungefär ut som det gör efter en utlandsresa, när håret är solblekt!
Nu ska jag krypa ner bland gossedjuren( i brist på annat) i min säng och sova! Natti!










Sling-dax


Jag är rädd. Riktigt rädd!

Julen!

Jag längtar till jul! Inte efter julstämningen, den goda maten, umgås med släkten, julklapparna och så vidare. Nej, nej, det är bara överskattat!
Det är nämligen så att jag vill se "ensam hemma"-filmerna, som alltid går på tv runt jul. Jag älskar dom, Hilda-humor på hög nivå! De är perfekta att titta på när man är övertrött och lite deppig. Fast det slutar med att man ligger dubbelvikt på golvet och tårar som sprutar ur ögonen! Jag älskar julen!



Och när jag blir stor ska jag ha ett barn som Kevin!


Bara för det böev jag tvungen att slänga upp trailer också!


Lista igen!



 Bränna mig! Ja, det är något jag är expert på. Jag har lyckats bränna mig på det mesta, just nu har jag ett jättegulligt brännmärke på armen. (Fast att bränna sig på ett paraply är så klart grymast

 Säga fel saker vid fel tillfälle. Om jag säger något riktigt dumt/knäpp och låsas vara seriöst så står det alltid någon bakom mig! 

 Skjuta upp saker, sista minuten plugga, inte städa rummet förrens man får kväljningar av att gå inte där och sådana saker är jag verkligen bra på.

Komma på knäppa saker att göra. Som tex sitta och låstas prata i min mobil på bussen och säga massa dumma saker. 


Måla i mina matteböcker. Ja, det är rena rama konstvärken i mina skolböcker. Ofta vackra avbildningar av mina lärare.


Då var det dax igen...

Jag började bli riktigt äcklad av att gå in på mitt rum....Så nu springer jag omkring här inne med dammsugaren i högsta hugg, samtidigt som jag sjunger för fult till rix fm.  Det är inte det vackraste kan jag lova, inte konstigt att mina grannar ska flytta!

Och ska det göras, så ska det allt göras ordentligt...


Min nya still....






Haha, nej då! Så farligt är det faktiskt inte, bara nästan.  Fast visst blev ni lite...rädda?
Det är nämligen så att min rollfigur i vår nya film ska se ut sådär. Jag och tjejerna har ägnat halva dagen åt att pyssla med vår film. (Ett jätte jättestort och roligt projekt som vi håller på med på bilden). Vi har testat ut kläder och smink till rollfigurerna, det blev mycket skratt kan jag lova!





Ni missade väl inte vår förra film? Långt ifrån perfekt.


Scones bak

Nu håller jag och syster-Moa på att baka scones! Vi är som sagt lediga idag och då behöver vi något gott till frukost. Problemet är att man hinner bli otroligt hungrig innan sconesen är färdiga. Nej, nu måste jag hjälpa Moa att duka, så att hon inte blir sur...

 


 

Lill-fredag

Allt är jättebra med mig! Jag är glad, förhållandevis pigg och det bästa av allt så har vi studiedag imorgon! Det kan knappast bli skönare! Det betyder att jag får sova hur länge jag vill imorgon, så då kan jag och tjejerna hitta på något ikväll! Basta och äta Ben&Jerrys står på förslagslistan, men vi får se vad som händer. 
Nu ska jag sätta mig och ta tag i min underbara fysik-läxa, så jag slipper den imorgon. Mogen-poäng till mig! (vuxen-poäng är bara läskigt och det passar inte direkt in på mig).  


Min favoämne...host, host.  


7 miljonärer

Nu har jag tagit en varm, snabb dusch. Det är inte varje dag. Jag duschar snabbt alltså, så vi slipper missförstånd.
Nu har jag och syster-moa i alla fall krypigt ner i soffan och vi ska titta på en film på 5an. "7 miljonärer" heter den. Sist jag såg den älskade jag den, fast det var ett bra tag sen! Så spring iväg till tvn och sätt på 5an. Nu!


Jag älskar förresten min hemska, hemska bok!


Pojken som kallades det!




Löve it

Idag har det varit en riktig seg-söndag. En typisk söndag med andra ord! Fast det har varit en bra dag, jag har fått göra precis vad jag vill, utan att behöva tänka på andra. Sådana dagar behövs också, men jag blev uttråkad när jag hade tittar klart på mina 5 heroes avsnitt och när jag inte hade några nya kvar!

Förresten fyller bloggen 1år den 10/10! Nu är frågan hur man firar det, sätter man en party-hat på dator och äter tårta? Ska jag vara beredd två sekunder över 14:34 och sjunga "ja må den(?) leva"?

 



Jag känner mig busig idag

Idag är det ett riktigt mysväder! Det passar perfekt att gå omkring hemma i myskläder och bara ha det bra! Ligga i soffan med datorn i knät och ha massor med tända ljus omkring sig. Baka en god kladdkaka och äta den framför en bra film! Jag ska röja lite på mitt rum, sedan krypa ner under massor med filtar i soffan och titta på "Hereos".





 

Skratta

Ikväll skulle jag behöva titta på en film på Disney Chanel och sedan sova, tröttheten vägrar nämligen försvinna! Fast det är fredag. En underbar fredag och jag ska ta tag i mitt liv och bege mig hemifrån! 
Jag önskar bara att jag var lite piggare!



Imorgon är det fredag!

Åh, vad mysigt jag har det! Jag är "skönt trött" och har inte en läxa så långt ögat kan nå, nästan i alla fall. Mitt te och jag ligger i sängen och läser bloggar och bara har det bra! Musiken spelar lågt i bakgrunden och katten ligger på mina fötter och spinner. Hösten är faktiskt mysig. Ibland. I morse när jag cyklade till skolan i spöregn, var hösten allt annat än mysig, det kan jag lova er!


Om jag inte läser bloggar, så läser jag om dom.


Mys,mys!


RSS 2.0