Natti

Gäsp! Mitt huvud dunkar, jag ser suddig och jag tror att jag kommer somna vilken sekund som helst. Lägga mig med huvudet på tangentbordet och drömma om google! Jag är så knäpp, jag bloggar alltid så olägligt, antingen är jag trött, stressad eller något sådant! Jag borde egentligen ligga i sängen nu, jag var faktiskt på väg till ditt, men så ser jag att datorn var på och ja, ni fattar resten.




Gäsp


Jag bäddar aldrig sängen, jag fattar inte varför man ska göra det, man sover ändå där sen och då blir allt förstört! p

Underbara måndag

Idag kommer det bli en bra dag, jag känner det på mig! Visserligen är jag lite små trött, men det är förstårligt. Det är måndag morgon och man kan kanske inte förvänta sig att man ska vara pigg. Förutom att jag är trött, så känner jag mig super glad idag, precis som ingen kan få mig på dåligt humör! 
Nej, nu måste jag slänga på mig lite kläder och sedan rulla iväg till skolan!





Gissa vad jag drack till frukost?

Tråkis söndag

Hittills har dagen varit som en typisk söndag, ni vet, när man är sådär trött och seg! Jag gillar inte söndagar så mycket, det känns som att man måste göra något. Man vill ta vara på sista helg dagen och inte sitta framför tvn och bara ta det lugnt, även om det är det man kanske borde göra. Annars leker livet på precis som vanligt, jag mår hur bra som helst och allt känns jätte lätt!





Såg den här filmen nyss. Den är...bra! Jätte bra, till och med! Men det händer inte så mycket, men jag tycker att ni ska titta på den ändå! För den är helt klart se värd!





Små saker som lyser upp vardagen!





Gillar ni att läsa? Vilka är era favorit böcker? Jag behöver boktips!

Älskade älskade blogg

Äntligen kan jag blogga igen! Mitt Internet la av igår kväll, precis när jag skulle publicera ett inlägg! Kan det bli mycket mer störande? Fast jag klarade mig förhållandevis bra ändå. Jag kastade inte ut datorn genom fönstret, hoppade inte framför ett tåg och jag fick inte ens ångest! Det berodde antagligen på att jag var alldeles för trött för att tänka på något annat än att sova, men det är ändå lite konstigt!
 Jag behöver blogga för att må bra! Jag älskar att skriva av mig, bussa lite på bloggen, skriva konstiga lisor och berätta om vad jag tycker och tänker.  
 
Ikväll blir det i vilket fall som helst myskväll med girlsen. Super duper mysigt och välbehövligt! 


Beat that!


Listar

Eftersom att jag att jag har precis börjar 9:an måste jag lista....



Man kan få 7:orna att köra vad vi vill!
Vi håller på att lära de nya 7:orna på skolan att bugga sig för oss så fort vi går förbi, samtidigt som de säger "Hej ers högghet" eller något i den stilen. De tror att det är en tradition att 7:orna gör så mot 9:orna. Visserligen är de inte bra på det, men förhoppningsvis lär de sig snart!

Man kan lura de små och nya att gå helt fel
Om det kommer en liten, blyg och mesig 7:a springandes med gråten i halsen och undrar var sal 48 ligger, så har jag ett  super bra tips på hur man kan göra för att få ett gott skratt. Det är bara att säga att sal 48 ligger i den salen skolans värsting klass har matte... Resten förstår ni nog själva...

Hitta på nya namn år dom
De flesta 7:or och 8:or heter något i stil med Knatte, Fnatte och Tjatte! Alla ser precis likadana ut. Så är ett annat bra knep är att komma på egna namn till dem. Inget säger att det måste vara snälla namn, det viktiga är att man kommer ihåg dom. Om det tex är en kille med glasögon och svart hår kallar man honom för "The Harry Potter Gay". Svårare än så är det inte!

"få" godis av småbarnen
7:orna är inte vana att få äta godis på skolan och nu missbrukar dom den friheten med att äta godis jämt. Då kan man vara lite snäll  (för att dom inte ska bli överviktiga) och säga "om inte jag får smaka på halva ditt godis så trycker jag ner ditt huvud i toaletten". Då är dom inte så snåla längre!

Nighty

Nu har jag äntligen fått  lägga mig under det varma täcket i min säng, med en dator i knät och en te kopp i handen! Det är rätt svårt att ligga i sängen samtidigt som man dricker te, men det går faktiskt ganska bra. Inga te fläckar...än. Men när jag ligger här och lyssnar på regnet som smattrar lite utanför och har det allmänt bra, så känns det inte alls farligt att det snart är höst! Det känns till och med ganska bra!
 Fast egentligen är jag en vår och sommar människa, jag älskar värmen och solen! Jag brukar bli deppig på vintern, när det är mörkt och kallt jämt! Fast det ska nog gå bra, jag har så fina människor omkring mig som lyser upp vardagen! 

Oj, jag borde verkligen tvätta skärmen på datorn. Inte för att jag märker det annars, men annars klagar säkert bara Paulina. 


En annan bra grej med hösten är att man kan "låna" ett äpple av någon granne. Vi struntar i att jag har egna äppelträd!
 

Bråttom

Tidigare: skolan
Nyss: Amanda
Nu: Super snabbt inlägg
Snart: Tränis
Sen: Dusch
Senare: Blogga

Okej, jag hinner inte blogga ordentligt nu, ville bara kika in och berätta att jag lever!


Kvällssvammel

Gäsp! Nu har jag precis duschat och hoppat i min favorit pyjamas. Super gosigt! Jag är verkligen jätte trött, så jag funderar på att krypa ner i sängen och läsa min bok. Det är alltid så mysigt att ligga ner gosad under ett tjockt täcke med en bra bok och en liten katt på fötterna. 

 
Bild på tjejejerna i skolan. Ja, vi går i skola mitt ute i ingenstans... Typ. Eller egentligen var vi på promenad, men ni fattar grejen.







Här har vi då Nalle. Nej, han heter så klart inte nalle. Tror ni verkligen att jag skulle vara så okreativ? Finns det ens något som heter så? I vilket fall som helst så heter han...skratta inte... "Evert"!

Morron..

Trots att klockan är halv åtta är jag faktiskt förhållandevis pigg. Jag brukar visserligen inte vara morgontrött, om man räknar bort att jag snoozar ca 5 gånger innan jag makar mig upp ur sängen... Men så fort jag har fått i mig lite te är jag som ny igen. Underbart! Fast nu har jag verkligen inte tid att sitta här och lata mig länger, jag måste greja lite innan jag trallar mig iväg till skolan.



Jag läser alltid tidningen på morgonen, i alla fall den roliga delen...


Första skoldagen

Whoho, första skoldagen gick bra! Riktigt bra till och med! Amanda behövde inte släppa en gråtande hilda till skolan, som skrek "jag vill inte, jag vill inte". Utan jag gick själv, jag hade inte ens tårar i ögonen! Istället hade jag ett leende på läpparna. Tro det eller ej, men det är lite skönt att komma tillbaka, jag har trots allt saknat alla. Okej, nu ljög jag! Men jag har saknat många. Fast det kommer inte vara riktigt samma sak i skolan längre, det finns inga roliga 9:or kvar, utan det är meningen att vi ska vara störst och mognast. Fast det kommer förhoppningsvis gå bra... 


God (väldigt tidig) morgon

Klockan är snart 7 och jag är redan vaken, det känns lite...fel. Fast jag kommer nog  vänja mig snart, trots allt är jag faktiskt inte trött  (bara för det gäspa jag ). Det beror säkert på att jag spelar super hög musik med värdens bas, bara så att jag inte ska somna om. Pappa är mindre glad... 
På tal om någon roligare så ska jag klippa mig idag, super skönt!



Vad tror ni om det?


sk*lstarten

Okej, imorgon gäller det! Imorgon börjar jag 9:an och med lite tur blir det nog bra. Jag har haft ett super bra sommarlov, men jag måste erkänna att det känns lite små tungt att det är slut! Jag vill vara ute hela nätterna, ligga på något golv och skratta med tjejerna, bada, sola och vindsurfa, inte var sitta inne och plugga. Det kommer antagligen bli det sista året jag går i skola i Degerfors, sista året i samma skola som tjejerna, kanske sista året jag bor kvar här! Så vi får se till att göra det till det bästa skolåret någonsin!






Jag sitter förövrig och har det hel mys med hela mitt rum proppad med ljus!


Jag borde nog damma min lampa oftare!

Städ-hilda

Jag känner mig super duktig! Vet ni vad jag har gjort? Jo, jag har städat hela mitt rum. Det är faktiskt sant, (precis som att jag skulle ljuga)! Jag lovade mig själv att jag skulle göra det innan skolan börjar och eftersom att den börjar imorgon, så var det bara idag kvar. Typiskt mig att skjuta upp tråkiga saker till sista sekunden!  Städningen har tagit hela morgonen, men nu är jag äntligen färdig! Eller jag är i alla fall färdig snart, men jag måste faktiskt ta en paus.  Tro det eller ej, men nu är det super snyggt på mitt rum, fast det är inte alls lika hemtrevligt...


*host, host*




Misstolka inte bilden! Jag städade faktiskt, men det är inte lätt när man hittade massor med roliga saker under min säng. (en tidning i just det här fallet). Ni får inte veta vad jag mer hitta...

Jag planerar framtiden



...ska jag inte bo kvar i Degerfors!


...kommer jag ha en lyxig villa precis vid havet, med flera pooler, egen 18-hålsgolfbana (
inte för jag spelar golf, utan för att det är coolt) i Thailand eller något liknade ställe.


...har jag även ett eget privat flygplan med egen pilot som kör mig ditt när jag känner för det.


...anställer  jag 3 städerskor. Jag behöver 3 eftersom att jag är nog slarvigast i värden, plus att mina hus kommer vara skit stora.  

...Jag har en hund och en kanin.


...är jag och Amanda ägare av ett super stort topphemligt företag, som ni inte får veta vad det kommer heta, men det kommer antagligen förkortas D&S!
 

...tjänar jag så mycket pengar på företaget så jag kan dra mig tillbaka när jag är 30år!


...kommer jag leva livet och äta glass.


...äger jag massor med segel båtar, stora motorbåtar och något som liknar titanic.


Man får väl drömma? Jag blir förövrigt sårad om ni inte der vad det är på de fina bildena jag målade i bubblan!


Wihiii

Det finns i alla fall en fördel med marknad!
Titta vad syster-Moa van, (jag vinner helt enkelt inte saker)! Men gissa vem som tänker äta dumle till frukost?




Tråkis-hildis

 Jag skulle helst vilja krypa ner under en filt i soffan och titta på "Heroes", äta lite riesen och dricka massor med te. Kanske skulle jag skriva ett hat-inlägg om Degerfors?  Det är grått och trist ute, jag har ingen lust alls att ens öppna dörren! Jag vill inte träffa människor, jag vill vara ensam med tjejerna eller kanske killen. Sova, vore också skönt. Fast det får jag inte, för idag är det en stor dag. Det är det i alla fall för människorna i Degerfors. Det är nämligen marknad här!  Det händer inte så mycket här, då blir det en liten grej stor. Alla är jätte taggade och jag vill verkligen inte! Jag känner inte riktigt igen mig själv! Men jag får väl klistra på ett leende och åka ner ditt i alla fall! usch! 


 
  


 


Mysis

Vid 7 i morses ringde alarmet på mobilen, usch, fast det är lika bra att vänja mig, skolan börjar som sagt snart! Hela dagen har tillbringats med att springa ut och in från affär till affär i Örebro. Nu är jag helt slut, jag känner för att sova i flera dagar, fast det har jag inga planer på att göra. Nu ser planarena mer ut att åka och hyra en film, som jag kan mysa med ikväll. Eller jag ska inte mysa med den, utan framför den!






Någon som är förvånad?



Pau är hos tandläkaren och jag passar på att läsa om värdens bästa anka. Som jag förövrigt är hemligt kär i... 


glassigt

Efter att ha letat som en galning efter recept i vårt receptskåp, tappat alla lösa papper på hela köksgolvet och geggad ihop en deg, står jag nu och steker krabelurer. Ni vet? Pannkak/sockerkaks liknade saker ,"super goda" med andra ord!
Dagen har varit jätte bra! Jag har varit på stranden och ätit glass, precis som vilken sommarlovs dag som helst. Fast det ligger ändå och ganagger i bakhuvudet att skolan börjar snart, killen har redan börjat, det blir kyligt och att det blir mörkt alldeles för tidigt.

På tal om tidigt så ska jag var uppe vid 7 imorgon. Nej, jag ska inte till skolan som många andra kottar där ute, jag ska åka till storstaden och shoppa!


När du hör en bra låt och din partner är kåt är det...



...glassigt..



...när du har sommarlov och du håller hov är det...


....Glassiiiigt!



krabelur!


morgon underhållning

Nu har jag lite små bråttom! Jag ska nämligen åka till stranden idag, det är nämligen strålande sol! Fast det kommer säkert att vara svinkallt i vattnet, vi får se, kanske så hoppar jag över badandet, men att sola är alltid skönt. 
Jag kom upp ur sängen jätte tidigt imorse (10), det får vi tacka Jehovas vittne för. De kom nämligen och ringde på. Helt övertygad om att jag skulle mötas av en hantverkare, hoppade jag i morgonrocken, sprang ner för trappan och öppnade jag dörren. Där stod det 2 tantar som babblade på om gud och jag gjorde mitt bästa för att vara trevlig och inte brista i skratt. 


 
Eller så tittar de på vädret...


eee..*host*

Om jag ska vara riktig ärlig, som jag för det mesta är *host*, så har jag inte gjort något vettig på hela dagen. Jag har mest gått omkring och grejat, men jag har ändå inte fått något ordentligt gjort. Jag som hade Stora planer på att städa mitt rum, men det gick sådär, inte helt oväntat kanske. Fast jag har lovat mig själv att göra det innan lovet är slut och jag håller alltid vad jag lovar *host*. Förresten, om ni undrar så är jag lite förkyld idag *host*!


Nej, jag strippade inte. Jag försökte bara göra som tanten!


Listar



 Jag och pappa är verkligen inte bra kompisar! Vi pratar knappt med varandra, det är bäst så, för då blir vi inte osams! 

 Jag äter nog lite för mycker värktabletter.


 Jag älskar att vakna av mitt alarm och sedan ligga kvar i sängen läänge.


Jag är rädd för hissar, fast modig som jag är åker jag hiss ibland ändå, men då spänner jag mig och blundar.  Antagligen ser jag hel knäpp ut!
 
 Jag ogillar starkt att vara inne på mcdonalds, pågrund av lukten!  Jag förknippar den med låånga bilresor!



Förresten så funderar jag seriöst på att städa mitt rum. Nej, jag skojar inte! Ni kan alltid önska mig lycka till...


nattliga bilder & text

Nu sitter jag i soffan och...bara sitter! Jag kom hem från en mysig kväll hos Amandha för en liten stund sedan. Så nu funderar jag på vad jag egentligen vill göra, kanske borde jag sova, fast det är tråkigt, men grymt skönt! Eller så kryper jag ner under täcket, med en bra bok och lite te, fast då är det så jobbigt att gå upp och borsta tänderna, men det är smällar man få ta. Det är trots allt inte så långt till badrummet. 

Singstar


Amandha sjunger för fullt, inte fult!


Jag fick av någon dum anledning fick jag för mig att "lära" mig äta mörkchoklad, bara för att det är så äckligt. Det är precis av samma anledning att jag försöker äta oliver, det ser gott ut! Men det går sådär.



Hon är galen, i alla fall i smyg!




Vi diskuterade bloggar, Amandha har bra koll!


grr...

Nu sitter jag och mumsar på lite riesen. Någon som är förvånad? Med tanke på att jag äter risen så ofta? Fast jag har kommit fram till att det inte är mitt fel, varför skulle det vara det? Jag är tjej, tjejer har PMS och behöver choklad. Okej, jag har visserligen inte alltid PMS, men ändå. Plus att det kan inte vara lagligt att sälja något som är beroende framkallade. De har säkert i något som inte står med på ingredienser-listan.  
Livet leker annars på som vanligt, exakt en vecka kvar på sommarlovet. Någonstans längtar jag tillbaka till allvaret!  
  


Gotti! Tycker ni jag tjatar mycket om riesen? Okej, fast det är inte mitt fel...


Jag och Amanda lekte med färg en dag, det sluta med att hela min ben var målade, fast de får ni inte se. Men min mage blev också gullig!


sömbabbel

Nu ligger jag i sägen och myser under mitt gosiga täckte! Vilken dag det har varit! Jag har verkligen gått omkring som ett spöke, med dåsig blick, utan det vanliga leendet på läpparna och allmänt sliten. Jag försår inte varför folk inte blir rädda när de ser mig. 
Smart som jag är, så sov ett par timmar förut, det är därför jag är vaken än, annars hade jag sovit som en gris nu. Det hade varit skönt, särskilt med tanke på att jag jobbar på för fullt med att försöka vända rätt på dygnet. Imorgon ska jag allt gå upp tidigt, för nu ska jag sova! Finns det något skönare? 


Lika pigg och söt som vanligt!



Var ute och gick kvällspromenad med Amanda, bara för att kunna sova lite godare.


Tröttis

Woho, Internet fungerar, (det har varit dött sen jag blogga senast)!  

Jag är jätte pigg!  Tro det eller ej, men jag har varit vaken sedan klockan 7 imorse! Det är verkligen inte dåligt för att vara mig. Fast det är kanske lika bra att börja vända tillbaka på dygnet, för snart börjar skolan, dvs., tidiga morgnar. Jag lär inte vara så speciellt pigg ikväll, med tanke på att jag sov 3h i natt! Fast det är inte hela värden, jag kan ha en mysig hemmakväll, med en bra bok, ben&jerry och te!  






                                                                     


Gäsp

Nu sitter jag och äter frukost framför tv:n! Jag älskar frukost! Frukost är det som gör att jag går upp ur sängen på morgonen, annars hade jag säkert legat kvar där hela dagen, men jag är nämligen så hungrig! Fast nu fungerar jag på att gå och lägga mig igen, men det ska jag inte göra, då blir jag bara trött . Idag ska jag vara pigg och glad! Om en liten stund bär det av till Amanda och hon blir nog lite små sur om jag sover en stund till! 



Mackor
 

och te, såklart!


Vilka betyder?

Nu sitter jag och spelar lite musik, bara tar det lugnt och funderar på hur bra jag egentligen har det! Jag är omgiven av människor jag tycker om och som får mig att må bra. Mänskor som tror på mig och får mig att bli starkare! Det fungerar inte att ha folk omkring sig som trycker ner en! Man måste lära sig vilka som får en att må dåligt, försöka ägna mindre tid tillsammans med dem. Fokusera på folk som gör en glad! Det är jätte viktigt att ha kompisar som stöttar och peppar en genom precis allt! Tänk att hela tiden ha någon nära som tjatar på att man borde gå ner i vikt, sminka över finnarna eller ha på sig snyggare kläder! Jag skulle må dåligt och det skulle ta rätt rejält på självförtroendet.  Tänk att istället få mötas av ett glatt leende på en måndag morgon klockan halv 8 som säger, "Vad jag har saknat min bästa vän under helgen"! 


Amanda!



Kvälls mys, grrr, fina naglar!

Jag älskar er!


Sabbis

Jag har inte tid med att blogga, inte lust heller för den delen. Fast jag tänkte bara kika in och berätta att jag lever och mår bra. Livet leker på som vanligt! Måste ta vara på de sista sommarlovs dagarna, för nu börjar det dra ihop sig till skolstarten. Jag längtar nästan lite, bara ett år kvar på grundskolan! Wohoo!





Jag kommer ihåg liseberg/göteborg resan med tjejerna precis i början av sommaren.


Love

Nu har precis Amandha och Pau, begett sig av hemåt! Vi har varit här och haft mys framför en skräckis (igen). Närmare bestämt "fredagen den 13:e" (igen).  Förresten så är allt livet lekande lätt ibland, jag har nämligen precis fått min riesen!  Jag har klarat mig i veckor och nästan månader utan riesen, det har varit en jobbig tid, men nu är den äntligen över. Ibland älskar jag mitt liv!  Fast jag känner redan att jag börjar må illa, för mycket av det goda helt enkelt.




Kärlek


Dagen har tillbringats med den här gubben (hon envisas med att kalla mig gumman, så jag måste hämnas). Förresten så kan jag tillägga att hon inte knarkar, även om det ser ut som det på bilden.


Det blir en hög fort, bara så ni vet!


Godmorgon

Ja jag vet att klockan är kvart i  två, men det är morgon ända tills klockan 15:00 på sommarlovet, även om jag har varit vaken ett tag!  Idag är jag mycket, mycket piggare än igår. Jag känner igen mig själv igen, super skönt! Jag skulle aldrig orka med en till seg dag, fast man kanske ändå behöver det någon gång ibland. Vila upp sig lite och ha otroligt tråkigt!
Nej, nu måste jag börja fixa mig lite, jag kom nämligen just från duschen. Jag har inge planer alls för dagen, men den kommer att bli bäst ändå, jag tror faktiskt att jag ringer till tjejerna!  


Förresten har vädret mer humörsvängningar än vad jag har idag. Då är det illa kan jag lova! Ena sekunden är det sol, nästa regnar det, sedan sol och så vidare.  


På tal om humörsvängningar kom jag på att jag är grymt suger på riesen!


118100

Nu, när jag borde sova, har jag äntligen piggnat till. Jag har varit som ett spöke hela dagen, men nu känner jag för att springa ett maratonlopp. Okej, det där med maratonlopp var kanske en överdrift, men ni fattar grejen. Fast trots det ska jag nog krypa ner i sängen och försöka sova snart.

Förrsten så sms:ade jag 118100 för en liten stund sedan.
Jag frågade vem Hilda Persson var. Vet ni vad de svara?
"118100 tror att hilda är en go och glad tjej i sina bästa år Det bästa Hilda vet på somaren är att sola och bada med sina kompisar."  
 Go och glad är jag alltid, men det var kanske inte det roligaste svaret.

Men syster-moa fick dock ett roligare svar, så här svarade de på "vem är moa persson?" 
118100 tror att Moa Persson är en vacker och intelligent kvinna. Vi tror att hon äger flera ritblock med enhörningar på och gillar att skrika "eeeeaaaaaagleeee"
Man kan undra vad de fick enhörningar ifrån, kanske är de fulla när de svarar på frågorna. Jag och moa fick i all fall ett gott skratt!


Skitdag

Idag är det verkligen inte min dag! Jag är otroligt trött och seg. Jag orkar inte göra någonting, vilket gör att jag blir rastlös. Nu ligger jag i min säng, med laptopen i knät. Jag tror att jag har sovit lite. Kanske är det så att jag håller på att bli sjuk? För det är inte likt mig att bara gå omkring som en död höna. Fast sjuk tänker jag absolut inte bli, det har jag ingen ork till. Det värsta av allt är att jag inte har någon bra bok att läsa!


Amanda kom och åt frukost med mig i morses, innan jag förstod hur äckligt trött jag var!


Det är i alla fall tur att jag har min bärbara dator, annars hade jag aldrig orkat blogga idag, och då hade jag lika gärna kunnat ligga i koma!


Jag övar på min konstnärliga talanger, som jag vet finns någonstans, långt, långt in.  H för Hilda vet ni.


Beck

Nu sitter jag i myskläder och tittar på något gammalt Beck avsnitt. Egentligen tycker jag inte att det är så bra, men det är bara det att Gunvald är tuff! Om det fanns någon som Gunvald på riktigt skulle jag nog gifta mig med honom (förlåt älskling). Man borde göra ett program om bara honom, det skulle vara super bra!  Nej, nu håller jag verkligen på att somna! Jag kommer antagligen att ramla ihop över datorn och ligga och dregla över den inatt. Den kommer säker gå sönder också! 




Segis

Nu har jag precis duschat och jag känner att jag äntligen börjar piggna till! Jag har varit super seg hela dagen! Jag vet inte riktigt vad det är med mig, men jag kan inte sova länge på morgonen längre. Kanske berodde det på värmen?
Jag och Amanda skulle gå en promenad förut, för att piggna till, men det hela slutade med att vi låg på en trottoar och stönade.  Det var i alla fall inte lika kul som det låter, fast lite små kul var det allt!
Nej nu skriker pappa på mig, så jag måste stänga av datorn. Det åskar här förstår ni!


kladdkaka och film

Nu är jag verkligen jätte trött! När jag skriver jätte trött så menar jag verkligen jätte! Mitt huvud känns tungt, jag har tårar i ögonen och det är jobbigt att trycka ner tangenterna på tangentbordet! Gäsp!  Jag sov nämligen inte alls mycket i natt och jag vaknade tidigt, så jag förstår inte riktigt att jag har orkat vara vaken tills nu! Kvällen har tillbringats framför en film med syster-Moa. Vi tryckte nästan i oss en hel kladdkaka själva också, det är inte dåligt gjort!  Fast nu mår jag illa bara av tanken på choklad eller något annat sött!




Vi såg på "Friday the 13th"! Den var faktiskt bra!


Sol och bad

Idag har det varit ännu en härlig dag! Solen skiner och livet känns lätt! Jag är på jätte bra humör och det känns verkligen som att inget kan gå fel idag!  Jag har varit på stranden med Amanda under dagen, super skönt, men det är faktiskt riktigt kallt i vattnet. Visserligen är det bara skönt, med tanke på att det är så varmt i luften!  Om en stund så ska jag maka mig iväg till Paulina, men jag måste samla mig mentalt först, man vet aldrig vad som händer där. 




 
Härligt


Super fina Amanda!


Amanda tittar killar hela tiden och pratar om dem gör hon också! Visserligen  ska jag kanske inte säga något...


Tröttis svammel

Nu sitter jag och myser med dagens första kopp te, tro det eller ej (i vanliga fall dricker jag kanske 3 koppar).  Men ni förstår, man blir inte sugen på te när det är närmare 30grader varmt ute!  Fast jag kände att jag var i behov av te så jag löste det hela med att vara vaken tills nu...
Okej, riktigt så är det kanske inte, men nästan. Egentligen är det så att jag är alldeles för trött för att gå och lägga mig. Jag har ingen vidare lust med att sova heller för den delen. Jag känner mer för att åka och bada, men det är nog lite för kallt och jag har svårt att tänka mig att någon vill följa med!



Kände att jag var i behov av att visa min Peter-Pan mugg! Jag kan inte nöja mig med att bara titta på disney filmer, jag måste ha massa disney saker också. Jag är bara 15år, så det är inget konstig med det! Inget alls.


Bara för det var jag tvungen att lägga upp min favo-disney-låt. (där har ni min musk smak)

Skojstress

Nu springer jag omkring här hemma som en galning! Jag har bara trosor på mig, för jag kom precis ut ur duschen och jag är helt kletig av all after sun lotion. Jag spelar MTV-musik på max, samtidigt som jag försöker slänga alla smutskläder som ligger på mitt rum i tvätten. Killen kommer snart hit förstår ni, då kan det inte ligga smutsiga trosor på mitt golv. Jag är förövrigt värsta glad idag!



Lite små ful bild sådär (jag tog den när jag små sprang)!  Det är i alla fall dagen mellanmål, blåbärssmoothe, så himla gott när det är varmt ute!


Så skönt!


Natt-snack

Nu sitter jag ihop krypen i en fåtölj och myser i min pyjamas, framför en film! Det är helskönt, att bara ta det lugnt. Jag är jätte trött och jag ska sova så fort filmen är slut.  Dagen har varit halvbra, det har varit fint väder! Men jag har haft värdens otur idag, det känns verkligen som att ingenting har fungerar som det ska, allt omkring mig har bara skitit sig .Fast det är ändå lite små kul, det känns eländigt, så det är lite små roligt! Jag är trots allt på jätte bra humör!

 




"födelsedagen" heter filmen som jag halvtittar på. Kan inte påstå att den är bra, inte dålig heller för det delen!

Hilda listar, igen!



Vi kan ha på os vad vi vill! 
Vi kan ha kjolar, shorts, tunikor och vi behöver inte hete Tomas Dileva för att ha klänning på oss. Okej, det behöver visserligen inte killar heller, men ändå. Det bästa av allt är att vi är skit snygga i kill-kläder.

Vi kan alltid skylla på PMS
Man är jätte sur och irriterad en dag, man beter sig som en idiot eller är bara allmänt elak. Då är det jätte lätt för oss att be om ursäkt, vi behöver inte ge något djup förklarning på att vi beter oss som vi gör. Vi säger att vi har PMS, även om vi har det eller inte. Jag vet inte om det fungerar i rätten, annars så!

Tjejkvällar
Visserligen kan kanske killar ha killkvällar. Vad vet jag? Fast det kan omöjligt vara lika roligt som tjejkvällar.  Jag är svårt att tänka mig ett gäng killar sitta och måla naglarna på varandra framför "Birgit Jones"!  


Morron

Jag  är redan vaken och jag är trött och känner för att sova lite till, men det är för fint väder ute för att ligga inne och sova!Plus att jag är hungrig, vilket betyder att jag måste äta frukost. Visserligen är det inte lika fint väder idag som det var igår, men det är ändå varmt och skönt, fast det är molnigt.
 När det är fint väder känns det faktiskt lite jobbigt att inte vara i stugan(jag som har hatat stugan den senaste månaden). Det är så skönt att bara kunna öppna dörren till sitt rum, så är man på stranden. Det bästa av allt är att jag har min vindsurfingbräda där, som jag förövrigt saknar!


Bild från igår kväll!




Stranden

Egentligen hade jag tänkt ha en lugn hemmakväll, framför massa dåliga serier på 3:an eller kanske titta på en halvtaskig film, måla naglarna, sitta lite framför datorn och bara ta det lugnt. Men så fort Paulina ringde så tappa jag suget! Vi ska åka till stranden, igen! Det är för fint väder för att sitta inne, fast alla vi är ungefär lika trötta som ett gäng sengångare, men det blir nog bra ändå. 


Vadå trött? Märs det inte att jag är super pigg?


The sun is here again!

Okej, nu börjar det känns att jag inte sov så mycket inatt! Jag blev nämligen precis grymt trött! huvudet känns jätte tungt och jag skulle behöva några timmars sömn. Jag kom hem för en liten stund sedan, vi har varit och badat. Det är för varmt för att göra något annat en sådan här dag. Solen skiner och det är jätte varmt och skönt ute!  Värsta härligt!  Nu ska jag nog lägga mig i skuggan och halvsova lite!


Jag och amandha!


Amandha går inte på droger, men det ät lätt att tro...


God(tidig)morgon

Nu springer jag runt och grejar lite. Jag har precis kommit hem från Paulina. Tro det eller ej, men natten i tältet gick faktiskt förvånansvärt bra. Det blev kanske inte överdrivet mycket sömn, fast det kan man kanske inte räkna med heller, men när jag sov så drömde jag mardrömmar, vilket jag nästan aldrig annars gör. Jag är helt övertygad om att det var tältets fel, visserligen drömde jag om någon kinesisk maffia som bombade vårt hus och kaninen svimma, men ändå.  Idag är det förövrigt super fint väder ute, så idag ska det badas! Jätte härligt!  Tjejerna väntar nog på att jag ska bli färdig nu, så jag kanske borde sluta blogga!






Tält!

Egentligen borde jag fixa lite för kvällen, men det är mycket skönare att sitta här! Tjejerna har tvingat mig att tälta tillsammans med dem, på Paus trädgård inatt. Det hade varit kul, om det inte var för att jag verkligen avskyr tält! Men eftersom att det är en av våra traditioner, så har jag inte mycket till val! Det är bara att gå ditt med ett leende på läpparna, det finns trots allt ingen anledning att sura bara för att natten är förstörd. Haha, nej det lät dumt! För det kommer säkert bli roligt, för det blir det alltid när vi är tillsammans!




kakbak

Jag har precis bakat kolakakor, så nu sitter jag och väntar på att de ska svalna lite. Jag älskar lukten av nybakade kakor, jag tycket till och med mer om lukten än smaken. Låter det knäppt?  
Idag känner jag mig ganska sliten, jag vet dock inte varför. Jag har lite huvudvärk, men det finns värktabletter så det är ingeting att klaga över! Idag är det strålade sol och jätte fint väder! Hur skönt som helst, men jag orkar inte ligga i solen! Fast det gör ingenting, man blir så glad av solen ändå! 
Nej, nu ska jag städa lite efter mig!




Seg hilda!


Nighty

Nu sitter jag och äter nattmacka och dricker te, precis som vanligt. Man kan inte direkt bara ända på rutinerna hur som helst. Det är verkligen skönt att sitta här, med tangentbordet under fingrarna och äta natt-mat, samtidigt som man är sådär skönt trött. Om en liten stund ska jag krypa ner i man varma säng. För att sova alltså, så att ingen får för sig något annat... Precis som att jag skulle lägga mig och läsa nu!


Ser ni att det är en gatulampa?



På väg hem, för ungefär en halv timme sen!

Nu: sova!

Trött-glad med en mobil som inte fungerar

Gäsp, vad jag är trött! Fast jag är på jätte bra humör, allt känns värsta bra! Jag vet egentligen inte varför och om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket heller, det viktiga är att jag är glad!  Jag har inte riktigt något att sura över, eller jo, det har jag visst! Min mobil fungerar inte som den ska efter simturen i diket. Det var kanske inte helt oväntat, men den fungerade direkt efteråt. Skärmen och belysningen är konstig och knapparna fungerar inte så bra (fast det gjorde de inte riktigt innan heller, men ändå). Kände att jag hade ett stort problem där!


Jag, Pau och Amandha åkte ner till en liten sjö tidigre idag. Där satt vi mest och prata, hel-mys!



Paulina hade cool teknik på att komma över stängslet!


Och Amandha måste koncentrera sig riktigt ordentligt  Hilda bara skrattade!


Hilda listar



 Sjunga i Ducshen!
Jag har aldrig riktigt fattar grejen med att sjunga i duschen! Dels får man vatten i munnen och dels låter det för jävligt. Visserligen är kanske inte det där sista duschens fel, det låter alltid lika hemskt när jag göra mina tappra försök till sång, men ändå. 


   Att ha svarta strumpor
Jag kan inte ha på mig svara strumpor, det fungerar inte. Jag avkyr det verkligen! Svarta strumpor får mig att känna mig ful och tjock (något som jag verkligen vet att jag inte är).  Själv tycker jag att det är hel skumt, fast ändå lite små roligt.  Dock har jag ingen som helst aning om vad det beror på. 



   Att bada..
Ja, inte i sjöar, poolar och hav, för det gillar vi. Utan i badkar! Vattnet blir först alldeles för varmt, så varmt så det känns som man ska svimma av dosighet, sedan helt utan förvarning blir det iskallt!  Med närmare efter tanke kom jag på att det är ungefär som att bada i sitt eget smuts. Fast trots det, får jag ibland (mycket sällan) för mig att testa och bada. För vem vet? jag kanske har ändrat mig. Men nej! Det slutar alltid med att jag plågar mig i badet i ca:2 min, sedan ställer jag mig i duchen.

 Ta egobilder...
på mig själv när jag är tilll fixad. Det är också konstigt! För när jag är t.ex är nyvaken eller precis nyduchad tycker jag att det är jätte kul att dra fram kamaren och ta egobilder, många. Men om jag har fixat hår och smink, känns det bara dumt att ställa sig och ta kort.  Jag vet inte, det kanske beror på att jag aldrig tar seriösa bilder på mig själva, för det känns också dumt. Det är mycket roligare att göra en Hilda-pose (dvs grimars).


Kött...
och allt som hör det till!  Nu när jag tänker efter så är det egetnligen inte så konstigt, med tanka på att jag inte ens äter kött. För er som har missar det så, ja jag vegertarian!  Om det är någon intesserad kotte där ute, så kan man läsa om varför jag blev det här

Film-mys med tjejerna

Nu sitter jag och dricker dagens 3:de kopp te, med mackor.  Jag älskar verkligen te och jag dricker nog lite för mycket utav det, men det kan inte hjälpas! Jag har nämligen precis kommit hem, från Paulina, så jag är lite frusen. Jag och tjejerna hyrde en film som vi tittade på, sedan satt vi mest och pratade om allt mellan himmel och jord. Bara så som tjejer kan göra!  Nu ska jag hitta på något, jag vet bara inte riktigt vad än. Jag funderar på att sova, men jag känner inte för det. Först ska jag i alla fall titta runt lite på datorn!  


Vi tittade på en film som hette "the unborn" och den var faktiskt riktigt bra. Lite sådär läskig, fast man satt ändå inte och skakade i soffan.


Mina och Amandas fötter på bussen, på väg hem till älskade Degerfors igen.


Smartis-Hildis

Jag tänkte bara titta in på bloggen och berätta att jag är ungefär lika smart som vanligt. För vet ni vad jag har gjort nu? Jo, jag och Amanda var ute och gick, jag håller i min mobil i handen och jag slänger omkring på den sådär lagom mycket. Vad tror ni händer? Jo, jag tappar den, såklart. Fast inte nog med det, jag tappade den i ett dike! Hur stora är oddsen egentligen? Att det ska vara ett dike just där den landar?  Den fungerar fortfarande lite sådär halvt, skärmen fungerar inte riktigt som den ska. Den ligger på tork nu, så vi får se vad som händer sen!  Fast det är inte alls hela värden, för den var ändå trasig!


Min mobil har badat, (jag blir tokig om någon drar "var-ska-ett-sim-kort-va-om-inte-i-vattnet" skämtet)


Hej igen, reservmobil!  Vi är redan rätt bra kompisar, så det ska nog fungera jätte bra!


Godmorgon

Nu har jag varit vaken i ungefär en timme, det är inte likt mig att vakna så tidig, fast det är kanske lika bra, så att jag inte sover bort hela dagen. Just nu sitter jag och äter frukost, super gott, fast mitt tangentbort är helt fullt av brödsmulor.  Om en liten stund kommer Amanda hit, hon ska bara göra sig vacker först (farmors ord för att göra sig i ordning). Vi ska åka till granstaden och strosa runt lite. Det ska bli super skoj!




Jag tycker att grisen är söt!


Hemma

Jag känner mig jätte glad, jag vet inte riktigt, men det kan bero på att jag är glad! Jag är nämligen hemma igen! Det känns jätte skönt! Jag har saknat min dator och det snabba internettet, min säng och mitt kök! Det låter kanske lite konstigt att sakna sitt kök, men det är dubbelt så stort som det i stugan! Så jag ställer mig aldrig och gör egen mat där, och eftersom att jag gillar att göra mat blir det lite jobbigt!



Jag just nu, kom precis ur duchen, som jag för övrigt också har saknat!
Märks det på min humor att jag är lite små trött? Fast jag gillar den ändå, nästan lika mycker som mitt rosa nagellack!  



3 timmar av dagen har tillbringats i en bil på väg hem. Det är i alla fall tur att det finns mobiler och något som heter sms!


Natti

Usch, klockan är bara kvart i 11 och jag är jätte trött!  Det känns som att min mun är mer öppen än stäng, eftersom att jag gäspar precis hela tiden. Min gulliga mamma väckte nämligen mig imorse, vid 12, eftersom att det var fint väder, så hon tyckte inte att jag skulle sova bort hela dagen. Det var kanske lika bra, för då kan jag somna tidigt inatt. Nu längtar jag hem till Degerfors jätte mycket, det är tur att jag ska gå åka hem imorgon, jag hade varit deppig på riktigt annars!


RSS 2.0