Eksjö till söndag

Nu ska jag åka till Eksjö och jag kommer vara borta hela helgen! Jag har nämligen släckt och sommarstuga där. Jag kommer inte ha någin till gång till internet, det betyder att jag inte kommer blogga. Jag hinner verkligen inte skriva mer nu, mamma och syrran tjatar på mig. Ha det bra så länge!

Onsdag

Nu har jag precis kommit hem från utvecklingssamtal och jag har otroligt ont i huvudet.  Okej, jag har haft ganska ont i huvudet hela dagen, men det blev inte direkt bättre under utvecklingssamtalet. Trots allt tvivel gick det ganska bra. Det är tur att lärarna på Valla skolan är ganska blåsta, annars hade det gått åt skogen.  

Jag kanske ska på fotbolls match sen. Japp, ni läste rätt! Jag gillar inte ens fotboll, om jag ska vara riktigt ärlig tycker jag curling verkar roligare, så hemskt tycker jag att det är. Men trots det går jag allt på Degerfors matcher ibland. Det är nämligen så att fotboll betyder väldigt mycket för de flesta i Degerfors, och en gång i tiden var vi faktiskt duktiga. Det betyder att när det är match är nästan hela Degerfors samlat på ett och samma ställe, det blir som en gemensam grej hela samhället gör.  Okej, nu är jag kanske lite över dramatisk, men ni fattar vad jag menar.

Äntligen börjar vårt badrum bli färdigt, så ikväll ska det bli dusch premiär!


Tis

Dagen har varit jätte rolig!  Jag älskar verkligen att ha studiedagar!
Jag har varit på Boda borg i stort sätt hela dagen. Man kan kanske säga att Boda Borg är som ett äventyrshus, med olika banor och sådant. Det är jätte kul, men jag har helt slut nu. 
Jag sov som sagt hos Amanda inatt, så jag har inte fått sova så mycket i natt, men det var roligt! Vi fyra blir alltid så knäppa när vi blir trötta och får i oss lite cola...
Nu är jag iallafall väldigt trött. Så trött att jag har tårar i ögonen och jag börjar att få huvudvärk Jag kommer antagligen slockna om en liten stund. Imorgon måste jag vara pigg, jag har nämligen mycket i skolan och jag måste orka med att ha roligt också.


Jag känner att jag behöver träna på mina poser, men jag vet inte...


snabbt

Nu har jag bråttom! Jag ska träffa tjejerna nere i samhället vid sju. Tills dess ska jag hinna packa, fixa mat tills imorgon och massa annat.  Natten ska tillbringas hos Amanda. Hon fyller som sagt år och ikväll ska vi fira det tillsammans, med en tjejkväll. Det ska bli jätte roligt.  
Imorgon har vi då studiedag, så jag och mina såkallade kompisar ska åka till Boda borg (äventyr grej). 

Jag har precis kommit hem från den stora staden Karlskoga. Jag, P och A skulle nämligen handla presenter till madammen som fyller år. Det var också roligt!
Nej, nu hinner jag verkligen inte blogga längre. Vi hörs imorgon igen.


Sön

Så där apropå ingenting har jag inte pluggat till provet jag har imorgon.   Tro det eller ej, men det är faktiskt olikt mig. Jag brukar plugga till prov, och jag får nästan alltid VG, så nu vet ni det också!   Jag är trots allt ansvarsfull, typ.  Så nu testar jag en ny teknik. Jag pluggar inte och får MVG ändå.  Vi får väll se hur det går...  

Förresten så är jag ledig från skolan på tisdag.  Det är så att lärarna har fest igen. Så imorgon kommer det att lukta hembränt i kemisalarna och vi kommer ha bakfulla lärare på onsdag.  De ska nämligen ha en så kallad "studiedag".  


På tal om fest så fyller Amanda 15 snart. Så imorgon kväll ska vi ha fest för att fira det, och vi ska sova hos henne. (vi= Amandha & Paulina). Det kommer att bli super kul, förhoppningsvis! 

Min kamera fungerar fortfarande inte, men jag fick tydligen in en bild ändå. Jag råka tappa den i golvet och så gick det tydligen. Jag är magiska krafter eller något.


Jag i morses när jag precis hade vaknat. Blixten bländade mig, det var därför jag blundade.


Godmorgon!

Idag vaknade jag inte av någon sol som strålade in genom fönstret, fast jag vaknade tidigt ändå. Det är nämligen inte så härligt väder i här idag. Så nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på idag. Alla mina planer gick i splittror när jag tittade ut i morse. Fast jag är glad ändå.
Mitt rum är i stort behov av städning, så jag städar kanske det. Jag kom på att jag har prov imorgon också, så jag pluggar kanske, fast jag tror att jag kan det ändå. Typ

Jag hoppas att jag kan få kameran att fungera idag. Det går att ta kort och så, men det går inte att föra över bilderna till datorn. Jag ska testa om det går på min data.


Lördag

Livet leker på som vanligt, eller egentligen är det bättre än vanligt. Solen gör så att jag blir glad, ingenting alls känns jobbig och jag känner mig allmänt glad hela tiden. Jag kanske har hittad någon typ av balans i mitt liv, en balans som får mig att må bra. Skolan blir mindre viktig och jag fokuserar mer på att leva. Eller så är jag bara inne i en "bra period " nu. Ni vet vi tjejer kan ju vara inne i dåliga perioder, så där någon gång i månaden. Då borde man väll kunna vara inne i bra? Fast vad vet jag?


Jo, jag vet att jag har hunnigt med ganska mycket idag.

* Varit i Karlskoga.

* Haft det skönt i solen.  

* Tittar på dansuppvisning.

* Fikat Amandha & Pau .

* Varit på en strand med P, A och lite andra trevliga människor.

* Sedan har P & A varit här.


Det är händelserikt för att vara jag, eller vas säger ni?  

Nu är klockan visserligen bara elva, men jag är trött så jag tror att jag tänker sova snart! Eftersom att det antagligen kommer vara sol imorgon med kommer uppgraderingen på bloggen vara dålig (det är bra att ha något att skylla på).  Jag är verkligen inte typen som sitter framför datorn när det är sol ute.  Förresten så har min kamera slutat att fungera, så tills jag lagar den kommer det bli dåligt  med bilder.  


Fre

Livet är allt underbart ibland! 
Imorse när jag vaknade var jag sur, med stort S. Jag skulle upp och springa konditionstest och sedan ha fysik prov, men när allt jobbig var klart kändes allt jätte skönt. Konditionstestet  gick inte alls bra, pga. mitt jävla knä, och fysiken fick jag VG på.   Men det viktigaste, jag hade överlevt trots, allt tvivel!
Solen sken, det var fredag och sken och jag visste att jag skulle åka till Nadir (hästen), så allt kändes ganska bra ändå.

Nu har jag precis kommit hem från stallet. Det är en alldeles specielle känsla att vara helt ensam ute i skogen och rida. Få galoppera så fort så att man får tårar i ögonen, få känna sådan frihet, och den trygghet utstrålar är underbar.
Nu Piper en röd lampa på min data, "För mycket hästsnack".  

Om en liten stund kommer Pau förhoppningsvis ringa mig och förhoppningsvis ska vi hitta på något

Jag hittade den här i min väska här om dagen och jag tänkte att det var bäst att ta kort. Tänk om någon inte har sett en rutten banan ?

sol + plugg torsdag

Jag älskar solen!   Det är så skönt att komma hem efter en lång dag i skolan. Slänga av sig de varma skorna, ta på sig shorts och ett linne, sedan lägga sig på en filt mitt på gräsmattan och vifta lite med tårna. 
Jag har varit ute i det härliga vädret hela eftermiddagen och pluggat fysik!    Jag har nämligen prov på det imorgon och det känns som att jag börjar få lite koll på det. 

Skolan var ganska slapp idag. Jag och Pau gick ifrån en lektion och vi åkte och fikade istället. Vi skolkade inte. Nej, nej. Vi fick lov att åka och fika. Typ.
Vi kom nämligen på att vi skulle skriva en recension om alla caféer i Degerfors.  Vi är smarta trots allt. 
 Vi hade också en intervjumed skolchefen . Det var en riktigt figur som tyckte man skulle sätta upp syltar, där det ska stå: "Gå hem och gör barn!"

Klockan 8:00 imorgon bitti ska jag springa ett konditionstest, Coopers testet om jag ska vara exakt. Jag känner mig sådär lagom taggad!  Hoppas jag "glömmer" att ställa väckarklockan!

 

arglistan

Varför jag är sur:


• Eftersom att min dator är pantad. Ja, inte bokstavligen så klart. 
Så nu har jag nästan bestämt mig för att köpa mig en ny. Jag är allergisk mot min. Jag nyser och ögonen rinner när jag sitter vid den. Tur att vi har en till dator. 

• Eftersom att pappa sitter vid den andra datorn så att jag måste blogga från mín.


•Eftersom att vi inte har någon dusch hemma, då vi gör om badrummet och mamma & pappa vägrar köra mig till en dusch

•Eftersom att vi har fysik prov på fredag. Vi ska även springa konditionstest då.

•Eftersom att jag inte har några riktiga problem att skriva om. Okej, egentligen är jag inte sur pga. det, men ni fattar vinken.


Haha, vi får med ett halvt youtube klipp på Björn Gustavsson tror jag !


Tis

Nu har jag precis precis kommit hem. Jag och mina kära familj har varit och städad i duscharna vid elljusspåret. Det är så där lagom roligt, ni vet. Tur att oringterarena är ganska renliga folk, och det är inte så speciellt äckligt där: Det är till och med ganska fräscht, jag menar: jag städardär! 
 Okej, ni känner mig för väl. Så klar att jag inte städar, jag städar inte ens mitt rum. Så här går det till: 
 jag duschar, torkar håret, smörjer in mig och gör andra viktiga grejer, medans mamma och syran städar för fult. 
Jag ska gott göra dem, någon gång... 

Förutom städningen rullar livet på som vanligt. Jag är sur på pappa, skolan är ändå ganska lugn trots fysikprovet på fredag, vi har en idiotisk vikarie på eng. fördjupning och jag och mina kompisar stressar för fult med att få klart vår film. Så glamoröst är mitt liv just nu. Det känns ganska vanligt och ganska tråkigt, fast det är ändå rätt skönt.  




 

Mån


Jag är jätte duktig! Jag har nämligen ridit ett hårdpass och inte nog med det.  Jag åkte hem direkt och bytte kläder, okej inte alla kläder, jag hade fortfarande rid strumpor på mig. Undrar vad mode bloggarna säger om det.... Sedan springer jag en sväng.  Så nu kan ni börja kalla mig Hurtiga Hilda, eller något. 

Hurtiga Hildas dag har varit jätte bra! Solen skiner och eftersom att jag deppa hela dagen igår är jag super glad idag. Trots att det är måndag känns världen ganska underbar.  Jag vet att jag är konstig, det är därför det är så roligt att vara jag, man vet aldrig vad jag får för mig... 


Haha, jag posar! Modekarriär nästa!

Helt pötsligt känns värden inte lika bra längre. Jag kom nämligen på att jag måste plugga!

 


..

Det får bli ett snabbt inlägg idag igen. Fast idag beror det inte på att klockan snart är tolv utan att jag
är väldigt trött. Jag har varit jätte trött hela dagen, så jag ska sova nu. Okej, om jag ska vara ärlig somnar jag nästan alltid runt 21 på vardagar. Men vadå? Jag är faktiskt en tonåring som behöver all sömn jag kan.

Jag har varit deppig hela dagen. Jag orkar verkligen inte skriva något djupt inlägg och förklara varför. Det var egentligen inget allvarligt alls. Jag är bara så trött på allt och alla.  Men vadå? Jag är faktiskten en tonåring.  En riktigt jobbig sådan till råga på allt.  

Nej, nu har jag egentligen inget mer att skriva. Egentligen hade jag ingenting alls att skriva.  Jag får vara en duktig bloggare imorgon istället.

lör snart sön

Okej, det har får bli ett snabbt inlägg. Jag måste få det publicerat innan klockan 00:00, annars får jag dåligt samvete. Jag måste blogga minst en gång varje dag. Fast egentligen är det rätt lugnt jag har 10minuter på mig.

Nu ligger jag i alla fall och skakar som en idiot i sängen. Det beror inte på något snuskigt, utan att jag fryser otroligt mycket. Jag har precis cyklat hem från en kompis och usch vad kalt det var ute. Det är svårt att tro att jag har legat halv naken och halvsovit i solen idag.  Jag kände mig nästen helt frisk under eftermiddagen men senare under kvällen kände jag att jag hade frossa och andra mindre trevliga saker. Nu känner jag mig lite hängig, men det är inte alls så farligt.  Det försvinner säkert tills imorgon.
Nej nu har jag bara 3 minuter på mig och jag måste räta mina många stavfel så jag hinner inte blogga mera. Jag hinner inte häller med en bild. Ni får överleva ändå.

fre

Nu sitter jag och tittar på talang. Tro det eller ej, men det är faktiskt ganska roligt. Det var i alla fall det när 4 nakna killar och några knäckebröd kommer in och dansar. Knäckebröden dansade förstårs inte, om det var någon som trodde det. Utan det var själva killarna som sköte dansen! 
Klippet hittar ni här! 

Om det finns någon där ute som bryr sig om min hälsa, kan jag meddela att jag faktiskt mår ganska bra. Jag har knappt någon feber alls men jag har lyckas att få huvudvärk så jag känner mig lite hängig
Jag har haft det jätte tråkigt idag. Så jag hoppas verkligen att jag orkar göra något annat än att läsa en tråkig bok och titta på disney cannel imorgon.  




Nu har jag varit en dålig person och glömt att ladda kameran så därför får ni se min favorit bild från giza (jag älskar kamelen till höger).


tors

Jag var i skolan hela dagen trots att jag mår som jag mår. Visst, jag räknade 5 tal i maten, följde efter Amanda på tekniken, var sur på läraren i so:n och jag gjorde egentligen ingenting i skolan, men jag var där i alla fall.
Jag får se hur det blir imorgon, fast jag tror faktiskt att jag måste stanna hemma. Jag hade ganska hög feber när jag kom hem från skolan och jag tror det är bäst att vara hemma och koncentrera mig på att bli frisk.
 
 Så, nu har jag fått klaga lite, då brukar jag må lite bättre Hoppas det fungerar med febern också.  Egentligen har jag inget roligt att skriva om. Jag är egentligen alldeles för trött att sitta framför datan men allt går, bara man vill!
Jag har halvsovit framför tv ända sen jag kom hem från skolan och mitt liv känns väldigt glamouröst. Det är inte varje dag man kan lyxa till det med top model. Vad är roligare än ett gäng knäppa amerikaner som är osams?


Onsdag

Jag känner mig helt matt i hela kroppen, jag orkar knappt gå upp för trappen och jag kallsvettas precis hela tiden. Japp, jag har gått och blivit sjuk. Så nu är det bara att tycka synd om mig och skriva massor med krya på dig kommentarer!  Jag har luggigt framför soffan hela eftermiddagen, vid 5 somnade jag och jag vaknade vid 7 av att jag fick ett sms. Jag tror att jag har ganska hög feber, men trots detta måste jag knalla iväg till skolan imorgon. Vi spelar nämligen in en film på bilden/median, och det skulle förstöra tidsschemat totalt om vi inte kan spela in något imorgon.  Fast jag tror att jag går ditt och gör min roll som bitch i filmen, sedan åker jag kanske hem igen.  

Nu ska jag gå och dricka lite te, sedan ska jag sova. Hoppas att jag mår bra imorgon!  Jag hatar verkligen att vara hemma från skolan, det händer alltid massor med roliga saker när jag har är borta. 



Tis

Första skoldagen efter lovet är avklarad, det betyder en skoldag närmare sommarlovet. Trots att jag är grymt trött så var skolan okej. Okej betyder att jag inte somnade på en lektion, jag sa inget dumt och jag gjorde nästan allt som lärarna sa. Nej då, så farlig var det inte riktigt. Typ.  

Mitt Internet fungerade inte igår, så jag hade någon typ av panik eftersom att jag inte kunde blogga. Fast vi gillar varandra ändå, visst?  Det kan inte vara nyttigt att vara så otroligt beroende av att skriva av sig lite och få respons så att man får ångest om man inte kan göra det. Bloggen är som en drog för mig.  

Apropå droger så rammade jag av Nadir(hästen) här om dagen, så jag har ont lite överallt. Det är lagom skönt att landa från ca.1,60m rätt på höftbenet. Axeln mår inte häller så bra. Fast det går nog över snart förhoppningsvis.

Jag och lilla Nadir! 

 


Sön

Vad underbart det har varit ute idag!
Jag har varit i solen i stort sätt hela dagen. Det roligaste av allt är nästan att man börjar få lite färg, benen är inte lika kritvita längre. De är mer åt det likvita hållet. På förmiddagen var jag hemma och hade det skönt i solen, med Kalle Anka tidningar och en bra bok.
Vid 3 ringer Pau och i stort sätt tvingar upp mig ur solstolen och åker till en udde med mig och Amandha . Fast egentligen är jag glad att hon gjorde det, annars hade jag säkert bränt mig i solen...okej... Jag är glad att hon gjorde det eftersom att det var skönt ute och vi hade trots allt kul. Eller något.



Jag känner mig lite före. Jag är mycket längre ner än de andra två...
Men Visst är jag duktig? Säg något som kan ta hopp bilder med självutlösare!
Någon? Nej, tänkte väll det.



Inga kommentarer


Mina nu likvita ben och en jordgubbs smoothe.

Nej nu måste jag greja lite tills ikväll. Jag ska nämligen grilla med tjejgänget hos Paulina.


Fre

Det var roligt att se att det var många som brydde sig om inlägget under!  Man blir helt varm av fina kommentarer och folk som har förståelse för hur jag tänker.
Idag har jag knappt suttigt vid datorn på hela dagen. Det har nämligen varit sol över Degerfors idag, det betyder att jag sitter ute mest hela tiden och jag älskar det, men det betyder också dålig uppgradering på bloggen.

Nu har jag i alla fall precis kommit hem från en låång ridtur i skogen, det var super skönt. Om en liten stund kommer jag åka till Amandha och där ska jag tillbringa natten. Det betyder att jag måste packa. Det är jag antagligen sämst i värden på. T.ex. När jag åkte till farmor och vara borta i 2 nätter tog jag med mig 3 per jeans, 2 mjukis byxor, tajts, 2 tunikor och massor med tröjor. Fast jag glömde strumpor. Jag kan tillägga att jag bara använde mjukis byxorna.

Fast innan jag börjar packa måste jag få i mig lite mat. Så nu hinner jag inte blogga mera.  

Jag och Nadir


varför är jag vegertarian?

Jag har varit Lakto-ovo-vegetarian sedan jag var 11år. Det betyder att jag inte äter någon typ av kött (inga fåglar) men jag äter fisk, ägg och mejeriprodukter. .

Var jag en kommer så får jag frågor om varför jag blev vegetarian. Jag har egentligen aldrig gillat sådana frågor, det beror på att jag har svårt att svara på dem.
 Jag vet precis varför jag är det och valet var helt mitt eget. Egentligen är det ett ganska stort beslut och jag förstår faktiskt inte att mamma gick med på det.
Jag har teorier på att det kan bero på att hon själv har varit vegetarian i korta perioder, hon äter inte kyckling eller någon annan typ av fågel och hon trodde antagligen att jag skulle vara det i en vecka och sedan trötta.
Men nej, jag sitter nu 4år senare och har inte tänkt tanken på att börja äta kött igen. 

Så varför blev jag vegetarian?    
Så länge jag kan minnas har jag älskat djur. Alla djur.

Redan som mycket liten funderade jag på om det verkligen var rätt att äta djur, men jag pratade aldrig med någon om det. Jag försökte övertyga mig själv att djuren redan var döda, det spelar ingen roll om jag åt dem eller inte. 
När jag blev lite äldre så blev det svårare. Jag kunde plötsligt sluta äta kebabpizzan, eftersom att jag började tänka på kon/grisen som en gång hade haft ett eget liv. Tillsist kunde jag inte äta kött längre. Jag såg en ko, så fort jag såg nötkött osv. Jag mådde dåligt när jag åt kött, så jag bestämde mig för att sluta.  Svårare än så var det inte.

Så nu fick ni ett svar på den frågan. Om ni undrar något annat så är det bara att fråga.


Godmorgon

Klockan 8 i morse vaknade jag av att min säng skakade och att någon borrade i andra sidan väggen. Underbart med sovmorgon, tänkte jag, samtidigt som jag tyckte kudden över huvudet för att försöka dämpa ljudet. När det inte hjälpte så gick jag upp och satte på disney channel, och här sitter jag än. Jag kanske borde ta tag i mitt liv. Det kan inte är bra att titta på barnprogram i 3timmar, fast vad vet jag.  Jag tycker i alla fall det är riktigt spännade. Fast jag undrar vad gubbarna som jobbar här tror om mig... 


Tänkte att ni skulle få se en bild på den här lilla figuren.


Hemma

Nu har jag precis kommit hem från farmor och farfar eller först var jag och klippte mig tillsammans med Paulina.  Så nu har jag mycket kortare hår och det är ganska uttunnat. Det är alltid så skönt att klippa sig och bli av med lite hår. Jag har annars väldigt tjockt hår, så jag måste tunna ut det väldigt mycket annars kan jag knappt sätta upp håret i en bulle.
Som ni antagligen redan har märkt lyckades jag inte blogga från mobilen, jag fattar fortfarande inte hur man gör. Så teknisk är jag. Jag får försöka ta reda på det på ett eller annat sätt, för så här kan det inte fortsätta.

Egentligen har jag inte tid att blogga nu. Jag ska tydligen göra något med lite kompisar sen och jag måste nog fixa till mig lite först. Jag ska också äta. Men eftersom att jag inte bloggade igår kommer jag antagligen få ångest om jag inte bloggar nu så då känns det säkrast för allmänheter.

Där har vi mitt hår och ett jätte fint pippi täcke.




Så här fint ser det ut i vårt badrum för tillfället.


Måndag


Godmorgon!

Egentligen är det inte riktigt morgon för mig längre, jag varit vaken sedan klockan halv 8. Om någon har missat det så har vi nämligen hantverkare här som gör om vårat badrum, och försök sova när någon river ut badkar, dusch, handfat m.m. i rummen bredvid. 
Trots att jag har sovit lite i natt är jag riktigt pigg. Solen skiner ute, så jag är jätte glad och livet känns ganska härligt. 

Idag ska jag åka till farmor & farfar, men först ska jag njuta av solen med Pau och Amandha och så ska jag vara i stallet och pyssla lite. 

Efter att ha letad halva morgonen efter min mobil laddar och min kameraladdare har jag faktiskt hittat dem. Så nu ligger båda på laddning, det betyder att ni kan få lite bilder senare under dagen.  Jag vet att jag har varit dålig med det ett tag.
Nej, nu ska jag gå och titta om vi har fått tillbaka vatten, så att jag kan koka lite te.



Bild som jag har tagit från pappa.

Sön kväll

Nu sitter jag och väntar på Amandha och Paulina som ska komma hit. Jag saknar dem nästan, jag har inte träffade senast i fredags i skolan. Amanda kommer jag inte att träffa på ett tag eftersom att hon inte kommer vara hemma på hela lovet. Vi får se hur det går.  

Imorgon kommer jag att rymma iväg till farmor och farfar. Jag vågar nämligen inte riktigt vara ensam hemma när det är fult med hantverkare här och jag vet inte riktigt om jag klarar av att se mitt kära badrum bli utslängt.
Det betyder att jag verkligen måste lära mig mobilblogga. Om jag ska vara ärlig har jag inte en blekaste aning om hur man gör, men det löser sig säkert. Jag får googla på det eller något, Google har aldrig svikit mig.   

Men nu har de två töntarna anlänt så jag kan inte blogga längre. Vi hörs i alla fall i morgon. Förresten så är jag sur på er eftersom att ni inte har påmint mig om att ladda kameran. Men jag älskar er ändå.


Sön

Nu åkte precis kusinen, moster och syran. De ska nämligen åka till säfsen ett par dagar.  Så det skulle ha kunnat bli mycket lugnt och skönt här hemma, men imorgon är domedagen här. Nästan i alla fall.
Vi kommer nämligen att göra om det stora badrummet. Det betyder att det kommer att vara fult med hantverkare här som ska riva allt i badrummet klockan 8 imorgon bitti.  Så allt som heter sovmorgon kan jag glömma särskilt med tanke på att badrummet ligger precis bredvid mitt rum.
 Det betyder inte bara tidiga morgnar utan också ingen dusch, en toa, ingen bra plats att göra i ordning sig på. 
 Så jag kommer inte få duscha på 3veckor.  Nejdå, så farligt är det inte riktigt men jag kan nog inte räkna med en timme långa duschar varje dag. Utan snare 10minuters duschar varannan dag.
 Det ska i alla fall bli skönt med ett nytt och fräscht badrum.

Nu ska jag greja lite med bloggen, börja lite smått med den nya designen, jobba på lite bra idéer och sådant. Har ni något tips på hur bloggen får ni säga till.

Påmin mig om att ladda kameran


En vanlig hedlig Smålänsk sommar.


Lov

Just nu sitter jag och njuter av tanken att jag har tio hela dagar ledighet framför mig. Äntligen påsklov, som jag har längtar!   

Saker jag ska hinna med innan lovet är slut:

· Åka till Boda Borg (eller hur Pau?)
Åka till Örebro och shoppa (eller hur Amandha?)
Vara i stallet jätte mycket och Pau & A ska följa med någon dag (eller hur P och A?)
Vara hos farmor och farfar
 •Försöka få ihop en ny blogg design
(eller hur Hilda?)
 
Alla förutom P, A och jag kan strunta i parenteserna. Jag använder bloggen för att övertala med mina så kallade kompisar (och mig själv). Vi struntar i det faktumet att Amandha inte läser min blogg (hon har läs svårigheter) och att Paulina inte brys sig ett dugg om vad jag skriver (det skrev jag bara för att hon ska bevisa att hon bryr sig, och följer med till Boda borg och stallet)


Torsda g

Det har varit en bra dag idag. Solen sken över Degerfors idag också. Så vi har brutit skolan "säkerhetspolycy" (som so läraren kallar det) och satt ute i solen på någon lektion och hade det skönt. 
Det gör så mycket att solen skiner, man blir så glad och hela värden känns så underbar.  Vaddå över dramatisk? 

Idag har jag varit i stallet och det gör mig ännu gladare. Jag kan skratta mig lycklig bara eftersom att jag får ta hand om Nadir.  Jag ska ditt imorgon och rida ett hårdpass eller en låång promenad i skogen.  Nej, nu får jag sluta snacka om hästar om jag inte vill förlora hälften av läsarna.  Fast vi älskar väll varandra ändå, trots att jag snackar hästar ibland?
På tal om imorgon så börjar påsklovet då. Ibland älskar jag mitt liv. Jag har inte så mycket planerat för lovet. Jag kommer nog på hos farmor och farfar, eftersom att de kommer att göra om vårt badrum här hemma så då försöker jag undvika att vara hemma. Jag ska nog även till Säfsen över någon dag och så ska jag antagligen vara i stallet väldigt mycket.




Tänkte att ni skulle få njuta av en underbart fin bild på mig.


Onsdag

Dagen har varit mycket bättre än igår. Solen sken, jag var gladare, jag åt bara en halv Ipren och jag har haft det roligt. 
Det har hänt ganska mycket idag. Direkt efter skolan åkte vi till veterinären med Tajger (min katt), som för övrigt fyller 8 år idag. Han skulle nämligen klippa sig. Som ni vet är han lång hårig så det blir sådana tovor så det är bara att åka till veterinären och söva och raka honom (inte helt, såklart). Så nu är han lite drogad och snygg i pälsen. Det var ju en roligt present han fick, eller vad säger ni?
Sedan åkte jag iväg till stallet, red ett hårdpass på banan, så jag känner knappt av mina ben längre, de har lixom domnat bort. Super skönt!  Jag har även träffat farmor & farfar vilket alltid är roligt.

Nu har jag massor med andra saker jag måste ta itu med. T.ex. sjunga singstar, äta, läsa bloggar, läsa min bok och titta på tv.  Ni vet sådana där viktiga grejer man verkligen måste göra och inte klarar sig utan. 



Jag vet att det är en dålig bild, men jag ville inte vara elak mot honom med blixtar när han mår så dåligt. Men ni ser lite av det som är klippt.

Jag taggar för mateprovet i morgon bitti.


Grattis älsklingen min!
 Bäst att du läser detta nu Tajger!


RSS 2.0