Lördag

God morgon på er! Jag vet att klockan är halv tolv på förmiddagen men eftersom att jag fortfarande sitter i min morgonrock och har det skönt så är det fortfarande morgon för min del.   


Igår kväll var jag hos Amandha med lite trevligt folk och vi hade det roligt. Fast av "hemlig anledning " hade jag inte ätit något på ca:8timmar, eftersom att jag behöver få i mig regelbunden mat för att må bra var jag lite hängig. Jag har i alla fall ätit frukost nu, så allt är frid och fröjd.


Idag vet jag faktiskt inte vad som händer, jag funder på arr springa en sväng nu på morgonen, men jag vet inte om jag är på humör. Jag måste vara glad eller arg om jag ska springa annars blir det bara en slapp jogging tur.

Vi får väll se vad som händer.


Förresten så ska jag inte glömma att ladda kameran idag så att ni kan få se lite bilder igen, jag var ju duktig på att ta bilder förut.


Aja, ha det bra!
 


Fredag

Vad mysigt jag har det! Jag sitter ner gossad i soffan och äter bullar och dricker kal mjöl och det är fredag. Kan det bli mycket bättre?

Jag har varit riktigt duktig idag, jag har nämligen rensat min dator. Förut hade jag bildet hur som helst men nu är det hur snyggt som helst i min dator!  Jag är verkligen slarvig, jag menar: Hur många behöver ens städa i datorn?
Haha, jag behöver det iallafall.

Snart ska jag gå och värma mer bullar och sedan ska jag titta på djävulen bär prada och mysa ännu mera.

Ikväll får vi se vad som händer, jag hoppas iallafall att  det blir roligt. Ni får ha det bra så hörs vi senare!



Tors

Nu sitter jag på mitt rum och vilar huvudet lite, jag har nämligen precis skrivit klart min bokrecension som ska vara inne imorgon. Jag ska alltid göra klart allt i sista sekunden, fast det brukar gå bra iallafall.  Jag har också prov i religion i morgon, men jag tycker att jag kan det ( vi får se om SO-läraren tycker samma sak) , men jag tänker inte plugga ett dugg.

ikväll ska jag sitta framför tv och bara ta det lugnt, det är ju torsdag idag och då är man alltid trött. Fast det är underbart att somna och veta att när man vaknar är det fredag.




Jag saknar verkligen Egypten. Jag vill att det ska vara sommar nu! Det är slaskigt ute och det är allmänt dystert . Men man får vara glad för att det blir lite ljusare och lite gladare ute för varje dag.


ons

Oj, oj, oj vad sent jag bloggar idag! Det beror på att jag har haft annat för mig som t.ex läxor, Paulina och massa annat viktigt men nu har jag tid att blogga.
Idag har jag varit i skolan från 8-14, så det var en ganska kort dag för mig. Skolan rullar på som vanligt, det är ändå ganska lugnt om man jämför med i slutet av första terminen i åttan. Jag tror till och med att den är lite roligare,  

Nu har jag precis kryppigt ner i min gosiga säng med datorn i knät och jag ska ta det lugnt ett tag innan jag somnar. Fast
 " ta-det-lungt delen" blir nog ganska kort med tanke på att jag ät trött så jag somnar nog på en gång. 

Jag kanske ska be om ursäkt för att bloggen inte flytter på som vanligt. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag ska skärpa mig och ni kan hjälpa mig genom att kommentera mera. För det har ni blir riktigt dåliga på, men ja får väl skylla mig själv.

Ha det bra allesammans!


Tis

Nu ska jag prova att blogga från den nya datorn. I vanliga fall bloggar jag alltid från min bärbara men ibland behöver man lite omväxling.  Fast problemet är att det inte finns någon stavningskontroll på den här datan, så jag kommer antagligen ha miljoner stavfel men det är inte hela värden.

Idag har jag varit i skolan, den var lika tråkig som vanligt. Efter skolan var jag en liten stund med Amanda.
Jag har också försökt springa, men eftersom att jag är deppig gick det inge bra. Jag vet inte rikitgt vad som är felet på mig, men jag gar varit lite nere idag.  Jag hoppas att jag känner mig bättre imorgon.  

Nu måste jag gå och ducha, men vi hörs!


10 saker om Hilda

  1. Jag tycker fötter är otroligt äckliga.
  2. Jag kan sitta och lyssna på en och samma låt hur länge som helst.
  3.  Jag har ingen aning om vad jag vill jobba som när jag blir stor, jag kommer att ha stora problem med att välja gymnasium.
  4. Jag hatar sportaffärer, jag vet inte varför, men jag blir deppig så fort jag går in i någon.
  5. Jag har haft en blogg/egen hemsida innan jag skaffade denna.
  6.  Jag har svårt för att ta tag i saker.
  7. Jag har också svårt att släppa taget.
  8. Jag tycket bilddagboken är riktigt töntigt.
  9. Jag tycket min haka är riktigt ful.
  10. Jag sover jätte mycket, ca: 12timmar är lagom för mig.



Jag klarade det! Det blir verkligen svårt efter ett tag. Det kommer 10saker till nästa vecka.


Måndag

Det är iallafall tur att huvudet sitter fast, anaras hade jag glömt det också. Det är inte klokt vad jag är slavarvig, jag måste försöka bättra mig. Jag höll nästan på att glömma att jag skulle publicera 10 saker om mig själv idag, men som tur var kom jag på det. Jag sitter just nu och funderar på bra saker jag kan berätta om men jag kommer antagligen inte publicera det försten ikväll.

Jag ska åka till Karlskoga en liten stund sedan (det hade jag också glömt bort). Men det blir nog inte försten om en halv timme, så jag hinner plugga lite emellan. 

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Det är tur att den finns (tro det eller ej) roliga människor i Degerfors också annars skulle jag nog vara död.

Söndakväll

Nu har det blivit söndagkväll och jag är inte alls suger på att gå upp klockan 6 imorgon bitti för att cykla iväg till skolan. 
Helgen har varit bra fast, det har varit lite dålig uppdatering på bloggen, vilket är lite tråkigt.

Dagen har spenderas med Amanda, Paulina och Amandha. Bortsätt från att Amanda hällde salt i mitt hår var det riktigt roligt. Förstår ni nu vad jag menar med att mina kompisar är lite "speciella"? Haha, fast jag tycker om dem ändå. 

Jag känner mig väldigt trött just nu, vet inte riktigt vad det är med mig. Men jag måste verkligen försöka plugga lite fast jag skulle helst av allt vilja krypa ner under täcket och sova.
Om vi inte hörs ikväll så skrivet jag imorgon, då ska jag publicera 10 saker om mig själv också, det får vi inte glömma. Ha det bra så länge.


Sön

Jag är duktigt. Jag var nämligen i stallet klockan 10 i morse Det var lika underbart som vanligt, men nu kommer jag inte åka dit på en vecka. Fast det är inte hela värden då jag kommer ha fult upp med skolarbeten. 

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Jag kommer antagligen behöva plugga lite, men vi får se hur det blir med det. Jag kanska ska säga åt Amandha och Paulina att komma hit och städa mitt rum, det skulle verkligen behövas. Men jag ska försöka städa själv.
Jag måste också fundera på saker jag kan skriva om mig själv imorgon, det blir svårare och svårare för varje vecka.
 
Men nu ska jag iallafall gå och duscha!


Godnatt

Nu sitter jag och myser med en kopp te och lyssnar på låten heartless. Super mysigt!
Jag har varit hos Paulina hela kvällen, hela gänget var också där. Vi var och åt pizza och hyrde systrar i jeans 2. En riktigt bra film, men jag gillar som vanligt böckerna bättre.

Idag har jag varit i stallet. Gissa vem som knappt kan gå eftersom att hon har sådan träningsvärk?
Hilda Persson, så klart. Vem skulle jag annars skriva om här på bloggen? 


Imorgon ska jag försöka uppdaterad lite (mycket) mer för nu ska jag sova.


Hilda skriver i sömnen

Nu har jag precis kommit hem från Amandha. Jag var där tillsammans med Amanda och Paulina. Vi sjöng inte singstar den här kvällen, tro det eller ej. 
Istället satt vi i en ring mitt på Amandhas golv och öppnade hos för varandra. Haha, nej nu är jag överdramatisk, fast vi satt faktiskt på golvet.
 Det är iallafall  tur att Amandha damsuger var 3:de dag.
Jag skojar inte, hon gör faktiskt det. Själv damsuger jag max 4gånger per år. Hur ofta dammsuger ni? 
Om ni svarar var 3:de dag på den frågan så tror jag att jag gör något som jag inte borde... (det kan tolkas)

Fast jag är lite småsugen på att göra något jag inte borde så ni kan svara var 3:de dag om ni vill.
Jag är verkligen trött, så jag borde sova men jag orkar inte gå till sängen men jag måste trycka på skcika-iväg-inlägget-knappen nu, innan jag somnar eller glömer bort hur man gör.

Haha, Sov gott!! (Jag är inte hög)

When i grow up...

..Tänker jag inte ...


.. Jobba på järnverket
Jag får en klump i magen, tårar i ögonen och ångest bara av att tänka på det.

..jobba som tandläkare
Det är inte min grej att stå och gräva i andras munar. Nej, gräva är inte min grej över huvud taget.

...bli gynekolog
Som sagt, gräva är inte min grej.

...Bli städerska
Med tanke på att jag inte ens städar mitt rum, tror jag inte att jag passar så bra som städtant.
 
...Bli lärare
Lärare får i stort sätt tillbringa hela sitt liv i skolan. En av mina mardrömmar med andra ord

...jobba som präst
Eftersom jag alltid tycker är roligt när präster börjar tjata om sitt, måste jag alltid anstränga mig för att inte le. Tänk om jag själv skulle stå där och sjunga konstiga psalmer!
Det skulle visserligen vara roligt, men jag tror inte det skulle vara så uppskattat av alla religiösa människor.


Ons

Vilken dag det har varit!
Jag och Paulina har gått omkring på coop i ca: 80 minuter istället för att baka kanelbullar på hemkunskapen. Missuppfatta mig inte nu, vi skolkade inte. Ingen är väl tillräckligt dum för att skolka när man ska baka bullar?   Nej, iställer skulle vi göra ett forskningsarbete om reklam. Det betyder att vi skulle måla en karta över hela coop. Då skulle vi även ha med vilka grejer som fanns på hyllorna osv. För att sedan kunna se hur affärena gör för att locka oss att köpa massor med grejer.  Det var så jobbigt så att det blev roligt. 

Förresten har jag ett blåmärke på rumpan, Jag ramlade nämligen när jag cyklade  till skolan i morse
Haha, det var glas halt.  Det kunde ha blivit riktigt pinsamt, men tråkigt nog var det inte det. Eftersom att det vara bara en som såg, fast han hade nog väldigt roligt. 
Fast det vara inte bara jag som ramlade. Det kom 4 stycket små 7:or efter oss, 3 av dem ramlade.
Jag älskar morgon underhållning!


Tisdag

Jag lever fortfarande, så lite tur har jag allt här i livet, jag menar jag kunde trots allt  varit död.
 Men jag är inte det, död alltså, tänk vilken tur ni har!  

Jag har varit i skolan som vanligt idag. Jag låtsades att jag mådde jätte bra. Och vet ni? Jag är bra.
Inte en enda person har sagt att jag är grön i ansiktet och att det ser ut som att jag ska spy vilken sekund som helst. Jag borde bli skådespelare. 

Jag räknade just ut att det är 143 dagar kvar till sommarlovet. Det skulle jag inte har gjort. Jag var nyss på ganska bra humör, men nu är det som bortblåst. 143 dagar faktiskt är ungefär 1% av mitt liv.  Det är iallafall tur att vi har sportlov snart, annars hade jag nog spytt på riktigt. 

haha, nej nu ska jag gå och ta tag i mitt liv. Ha det bra undet tiden!



 

  


10 saker om Hilda!

Nu har det blivit måndag igen, det betyder att jag kommer berätta 10saker om mig själv. Det är faktiskt riktigt svårt att komma på 10saker om sig själv varje vecka, men det är riktigt skoj.


  1. En av mina största rädslor är att bo kvar i Degerfors hela livet.
  2. Jag har gult bälte i judo (en kampsport)
  3. Jag är 169,5cm lång
  4. Jag hatar när folk röker
  5. Jag har varit kompis med Amanda i 10år och vi har aldrig varit riktigt osams.
  6. Jag har 3kompisar jag litar på till 100%
  7. Mitt favorit tv-program är heroes
  8. Jag har ingen släckt i Degerfors
  9. Jag vaknar ganska ofta och gråter (har dock ingen aning varför)
  10. Jag har varit i 3värdsdelar inom loppet av 2dagar (då räknar jag med Europa)

Nu ska jag lyssna på lite "feelgood-musik" så att jag är glad imorgon, sedan ska jag gå och lägga mig. Jag ska bli frisk till imorgon. Ha det bra!


 


Sjuk

Nu sitter jag i soffan och mår väldigt illa. Jag blev nämligen sjuk i går kväll.
Jag måste ha nedsatt immunförsvar eller något i den stilen, jag var ju nyss sjuk, för en månads sedan om jag ska vara exakt. 
Nu har jag otroligt tråkigt och jag orkar inte göra någonting alls.  

Nu tror jag att min mage håller på att gå söder, så jag måste lägga mig ner. Jag vet inte om jag orkar blogga mer idag, men vi får se. Ha det bra allesammans! 

 


 


Paulina gästbloggar

Hejsan!
Det här är Paulina, Hildas " så kallade" kompis, som jag brukar bli kallad på den här bloggen. Jag är hemma hos Hilda ganska ofta och det är Alltid väldigt mycket grejer på golvet. Så att idag när jag och Amandha kom hit bestämde vi oss för att städa Hildas rum. Hilda tyckte att vi var dumma i huvudet, men vi gjorde det ändå. Så nu är det skinande rent ! Vi flyttade på vissa grejer, så om hon klagar på att hon inte hittar sin mobil laddare kan ni påminna henne om att den ligger i bokhyllan. Nu när jag ändå skriver här så kan jag berätta lite om Hilda. Jag och Hilda har varit vänner i 5 år. Så jag känner henne väldigt väl. Hilda är ofta väldigt glad och sprallig. Hon vill hitta på mycket roliga saker, det är bra för att jag vill också hitta på mycket. Men tyvärr bor vi i Degerfors, där det inte finns så mycket att göra. Fast vi brukar hitta på massa knäppa saker ändå och vi har alltid kul. När Hilda inte har ätit eller sovit ordentligt kan hon vara sur, men det går att bota med lite skratt. Nu ska jag inte skriva mer på Hildas blogg. Hoppas att jag inte har skrivit något konstigt eller pinsamt. Den som har läst det här inlägget tycker jag är bäst. Kram Paulina.

Hildas dag

Nu har jag precis vaknat och jag sitter framför kakelugnen och myser med en kopp vanilj te. Underbart.    
Hela familjen åkte till örebro för en liten stund sedan, så jag får vara ensam hemma, super skönt.
Förresten så är det min och Hildurs namnsdag idag!  

Idag ska jag hitta på något med tjejgänget + Amandas kille, det kommer bli super kul.  Jag ska även försöka få in min header i bloggen. Jag fattar inte vad jag gör för fel.  Men, det löser sig säkert!




Mysigt!


...

Jag är nog humör-svängningarnas drottning eller något i den stilen. Ena sekaunden är jag glad, nästa förbanad, nästa gråter jag, osv. Det är helt sjukt! Jag vet inte ens varför jag är ledsen när jag är ledsen utan jag bara är det.
Om man tänker efter är det riktigt roligt. Tänk om någon skulle prata med mig. Det är iallafall tur att jag har suttit instängd på mitt rum störrsta delen av dagen. Haha

Men nu känner jag att jag håller på att bli sur så jag kan jag inte skriva mera. Om jag får rätt humör sedan kan jag kanske blogga mer idag.


fredag

Visst är det underbart att det redan är fredag? 
Jag är glad, pigg och mår allmänt bra, så jag har ingeting alls att klaga över.

Skolan var som vanligt, jag hade riktigt roligt faktiskt. Ibland får jag för mig att det inte är så hemskt att vara jag, egentligen är det helt okej.
Vi hade inställd fysik, så vi åkte hem till Amandha och sjöng singstar och bakade sccons istället. Eller Amanda och jag sjöng singstar medans Amandha och Paulina bakade.
Efter skolan var jag med Amanda en liten stund. Det är inte klokt att vi forfarande kan ha roligt ihop efter våra 10år som kompisar. Haha.

Ikväll så hoppas jag verkligen på att det händer något roligt. Fast om jag ska vara ärlig så tvivlar jag på det . Jag menar, jag bor faktiskt i en av Sveriges tråkigaste städer. Okej, stad är kanske att ta i, men samhälle då.
Jag ska iallafall hitta på något med mina så kallade kompisar. Så jag hoppas på att de är pigga och glada!
 

Jag och Amanda för ett år sedan...

Vi var super snygga redan då. Haha


tors

Jag känner mig rastlös men ändå ganska glad.
Visserligen jag älskar jag när det händer massor med grejer runt omkring mig, men jag brukar faktiskt tycka om att ta det lugnt också. Men jag vet inte vad det är med mig, jag blir grymt uttråkad om det inte händer något. Jag behöver inte häller sova lika mycket som vanligt och det är riktigt bra. 
Kanske redan har kommit ifrån att vara en tröt tånåring, det skulle vara underbart! 
Fast jag tror inte att jag skulle ha sådan tur, nej, jag håller säker på att få en konstig sjukdom eller något i den stillen.  

Imorgon är det äntligen fredag, det känns verkligen skönt! Särskilt när vi bara har 4lektioner varav en är gympa. Fast det är lite jobbigt att vi börjar 8:00, det hade varit skönt att ha sovmorgon.  


Onsdag

I vanliga fall brukar jag skylla på att jag gör någonting annat när jag inte bloggar lika mycket som jag brukar göra. Men idag kan jag inte skylla på någonting, eftersom att jag inte har gjort något alls idag.
 Eller jo, det är klart jag har. Man måste ju vara i skolan, men om man räknar bort skolan så har jag inte gjort någonting, nästan inget allafall. 
      
Idag har vi fått slava i skolan. Jag skojar inte. När vi kom in på svenskan idag så sa de åt oss att vi ska gå och lämna tillbaka våra böcker i skåpet och hjälpa till att bära bort bänkar och stolar, istället för att skriva på vår uppsats. Vi ska nämligen få nya bänkar och stolar.
 Om ni någon gång har testat att bära bänkar genom en korridor som är propp full med högstadie elever så vet ni att det är riktigt roligt, särskilt när man slipper lektioner på köpet. Vi fick också sätta upp de nya bänkarna och stolarna.
 Vår skola är nämligen fattig, så de har inte råd att anställa någon som gör det åt oss, så de använder oss elever som arbetskraft.  Undra om det är lagligt. Roligt hade vi iallafall.
Vår skola är faktiskt bara näst sämst i hela Sverige, om ni har missart det alltså. 

Nu funderar jag på att ta tag i mitt liv eller bara titta på tv. Vi får se vad det blir. Ha det bra så länge!





 


Tisdag

Nu är min puls skyhög. Jag är nämligen varit ute och sprungit och det första jag gjorde var så klart att gå upp till datorn och börja blogga. Idag var det riktigt jobbigt att springa, jag fick mjölksyra i benen efter halva rundan, då jag hade motvind, men sedan gick det ganska bra. Det bästa av allt med att springa och all form av träning är att jag alltid mår så bra och jag blir jätte glad efter. Innan jag sprang var jag faktiskt ganska arg, sur och ledsen men nu är allt det som bort blåst.  

Jag överlevde skoldagen idag också. Hade faktiskt ganska rolig ibland men oftast var det riktigt långtråkig, det är väll så skolan ska vara?  Egentligen skulle jag vilja klaga lite på min klaskompisar, men eftersom att det kan vara riktigt roligt att ha de i klassen, så jag gör inte det. Tro det eller ej, men jag gillar nästan alla i klassen*, men folk som man träffar varje dag kan man bli riktigt irriterande på ibland.    

Nej, nu ska jag gå och hitta på något roligt.
Ha det bra så hörs vi senare!


*Mitt nyårs löfte är att försöka se det positiva hos folk, så att ni inte tror att jag har ramlat och slagit i huvudet eller någon annat hemskt.


En till utomlandsresa skulle inte sitta fel.




 

Måndag

Nu har jag precis kommit hem från stallet. Det är inte klokt vad underbart det var att träffa Nadir igen och att få rida!
Jag har nämligen inte varit hos henne sedan måndagen innan jullovet! Jag tror inte att jag fattade hur otroligt mycket jag saknade henne. Det där "lilla" djuret gör så att jag mår bra och att jag får träningsvärk.

Förutom det så har det inte hänt mycket idag.
 Skolan var som vanlig. När skolan är som vanligt så är den faktiskt okej, eftersom att jag oftast har det roligt. Helt ärligt så är inte själva skolan så jobbig, det är alla prov, läxor och sådant som man måste göra hemma.  För när man är hemma har man viktigare saker för sig. 

 
Mina "rena" stallskor.




Jag lovar och svär på att jag städade mitt rum igår och då var det riktigt fint. Men jag kan inte hålla det i ordning, jag är dålig. Titta bara nu hur det ser ut!
Kanske borde ha som nyårslöfte nästa år att förska bli en ordentlig flicka, fast det låter inte riktigt som min grej, men det blir nästa års bekymer.


10 saker om mig

Nu är det måndag och då ska jag som sagt berätta 10 saker om mig precis som förra veckan.

  1. Jag ogillar de flesta i Degerfors.
  2. Jag vill bo utomlands, inte resten av livet, men i flera år.
  3. Jag älskar verkligen djur! Jag kan inte döda myggor och jag hatar när någon tar fram flugsmällaren.
  4. Jag pratar alldeles för mycket.
  5.  Jag har väldigt dåligt tålamod.
  6. Jag är bra på att ljuga
  7. Jag är helt tondöv.
  8. Jag gillar oftast inte hästmänniskor (men jag gillar hästar)
  9. Jag älskar att ha muntliga redovisningar och prata inför folk, men jag är alltid super nervös innan.
  10. Ibland kan jag må riktigt dåligt, utan anledning.

Sådär, 10 mer saker om mig kommer nästa vecka. Måste redan börja fundera på grejer.


Söndag

Nu skiter jag i det här. Alltså blogg-desingnen. Jag har ägnat en stor del av dagen med att försöka fixa den, men nu orkar jag verkligen inte mer. Jag får inte in headern, jag förstår inte varför det inte går. Jag gör som jag brukar göra men det fungerar inte.  Så nu får bloggen se ut så här ett tag. 
 Förresten så städade jag mitt rum! Så det ser iallafall fint ut, jag hade nästan glömt bort vilken färg jag har på mitt golv. 

Imorgon blir det skolan som vanligt eller iallafall blir det så om alla utom jag får som de vill. Fast det är otroligt skönt att vi inte har några prov eller något annat jobbigt. 
Vi får inte glömma att jag ska berätta 10saker om mig själv imorgon. Det var uppskattat sist, så jag hoppas att ni tycker om det imorgon också.  Jag har redan börjar fundera på grejer jag kan berätta om.




Jag tror att jag börjar bli "allergisk" mot Ajax universal. Så jag kommer nog aldrig mer kunna städa! 


 

Är det bara jag som tycker det är roligt att ha en spar-gris som det står svinrik på?
Humor på väldigt hög nivå!

Städ-söndag

Idag har jag tänkt att städa mitt rum. Det gör jag väldigt ofta. Ja, inte städar så klart, utan jag bestämmer mig för att  städa, men det gör jag inte, så klart.  Jag menar, det är tråkigt, om någon har missat det alltså.
Men idag har jag bestämt mig att jag faktiskt ska städa mitt rum, jag ska till och med damsuga och använda en mops grej.  Tänk vad rent och fint det kommer bli här inne sedan?  

Igår kväll var jag hemma hos Paulina och tittade på Mean Girls. Så jag fick inte sitta i min pyjamas som jag hade tänkt. Förutom det var det riktigt roligt och filmen var bra. 

Nu måste jag klä på mig, sedan ska jag städa.  Ha det bra!


Lördag

Nu är jag väldigt tröt. Eftersom jag somnade sent och jag gick upp vid en åtta.
Som ni antagligen vet så har jag varit i Säfsen idag. Det var super härligt!
 Idag åkte jag skidor eftersom att jag ville test de nya. Men jag brukar faktiskt åka snowboard när jag är i säfsen, ända anledningen till det, är att jag inte kan åka lift med snowboard och i säfsen räcker det med att åka sittliften, så det passar perfekt att åka det där.
 Haha!   Fast jag kan faktiskt åka knappliften i sälen, ni vet den som är för små barn och det tar typ en halv timme att komma upp eftersom att den går så grymt sakta. Det ni!  haha.
Men det spelar ingen roll att jag är dålig på snowboard, för jag tycker det är mycket roligare med skidor och det går mycket fortare. Fart-galning som jag är, vänta bara tills jag för körkort... haha 

Just nu vill jag helst av allt vilja gå och lägga mig, men om jag skulle göra det så skulle jag antagligen vakna igen vid ett inatt och inte kunna somna om, så jag för allt vara vaken, som alla andra stackare Men jag tänker iallafall ta på mig pyjamas, om ni är intresserade alltså.

Ha det bra! Vi får se om jag orkar skriva något mer idag. 

 
Bild från branäs!
Saknar det och Linnea, det är inte hälften så roligt att åka utan henne!


fredag

Skönt  att det redan är fredag!
Varför går man inte alltid två dagar i skolan och sedan har man fem dagar helg?  Vem är idioten som kom på att helgen bara ska vara i 2dagar?  Honom skulle jag vilja ta ett "snack" med.

Var i skolan till ett idag. Sedan åkte jag hem till Amandha. Vi gjorde det gamla vanliga, pratade om viktiga saker, sjöng singstar och så slogs vi.
Ikväll ska helga gänget sova hos Amanda nr.2. Men eftersom att jag ska till säfsen imorgon (bara över dagen) så kan jag inte sova hos henne, då vi åker tidigt imorgon bitti. Men jag kommer tillbringa hela kvällen med mina "så kallade" kompisar.
Det passar perfekt att vi är hos Amanda nr.2 eftersom hon bara bor några kvarter härifrån. Hur lat är inte jag då?

Annars har dagen varit jätte bra. Skolan var mycket roligare än vanlig.
 Det förvånar mig inte ett dugg att Stora valla skolan (min skola) har elever med näst sämst resultat i hela landet. Ni skulle träffa våra lärare, de är ett gäng med total galena idioter. Det skulle inte ens förvåna mig om någon gick på
droger.  Men det är faktiskt ganska roligt... Fast det känns ju mindre bra att vår framtid ligger i deras händer. Haha
Har ni också lite "speciella" lärare?

Nu måste jag packa lite grejer till ikväll, sedan ska jag vandra i väg. Vi för se om vi hörs i kväll. Jag tar iallafall med mig kameran så om ni är riktigt gulliga så kanske ni får se lite blider.
Ha det bra så länge!


Första dagen i skolan

Jag klarade det!. 
 Haha, skolan alltså. Allt gick bra, jag fick inga ångestattacker eller någonting. Haha!
Men jag var otroligt tröt på morgonen, jag orkade inte med något. Fast på eftermiddagen var det riktigt roligt eftersom att jag var/är väldigt tröt så det ända jag gjorde var att skratta och skratta, helt utan anledning Jag blir antingen jätte sur eller jätte glad och skrattar åt allt när jag är tröt.  Men det var roligt att träffa alla igen iallafall!
Vi har redan två prov inbokade och vi har bara gått en enda dag, det är helt sjukt!  

Nu har jag precis ätit mellanmål och jag får se vad som händer sedan. Funderar på att springa, nu när det är ganska varmt. Men jag vet inte om jag orkar. Jag kanske kör lite styrka på mitt rum. Jag saknar aerobicen, hoppas att det är bättre tider nu.  Innan krockade det nämligen med andra grejer. 
 
Nu ska jag gå och ta hand om mig själv. Ha det bra!



Onsdag

Hej!
Idag har jag varit i Örebro och shoppat med tjejerna. Det är därför jag inte har bloggar på hela dagen. Jag hittade inte alls mycket. Ett par jeans och en morgonrock som är super gossig. J 
 Men det var riktigt roligt och så har jag ätit årets första semla, tidigt eller hur?  Det är perfekt att göra något roligt sista dagen på lovet, för annars deppar man bara hela dagen för att skolan börjar.

Jag kommer aldrig orka gå upp så tidigt imorgon. Någon som har något bra tips på hur man kan tvinga sig upp på morgonen?
Förreseten så drömde jag varken om Edward eller mardrömmar om skolan i natt.  Fast  det blir nog i natt istället.  

Som ni antagligen redan vet, så läser jag enormt mycket (nördig som jag är).  Så jag behöver ha tips på bra författare/böcker, så jag tycker alla ni ska skriva ner eran favorit författare För då kanske jag hittar någon som jag tycker om.
Jag kan ju berätta att min favorit författare är Meg cabot. Någon som håller med mig om det?



Min semla.





Amanda och Paulina. Visst ser de glada ut? Undrar varför...



Tillsist kommer Amandha plus min hand.

Nu ska jag gå och duscha Ha det bra & önska mig lycka till tills skolan imorgon!


God natt

Jag ska snart försöka sova, eftersom att jag gick upp så tidigt i morse. Imorgon är det ju den sista dagen innan skolan börjar. Vill inte, vill inte. Men man har inget vall.  Det är bara att cykla iväg och se glad ut. Det suger!  Fast det är super skönt att vi börjar på en torsdag och inte på en måndag. Så att vi bara går i skolan 2dagar sedan blir det helg. Jag ska nog klara det här. Jag menar: Jag har ju gjort det 8 gånger förut.  Haha.

Idag har det inte hänt något speciellt Jag har varit väldigt tröt så det blev en slapp-dag. Skönt med sådana dagar också. Förresten så blev det ingen städning som jag hade tänkt, så julsakerna står kvar och blänger på mig.  
På kvällen fick jag både fått skratta och gråta. Jag har nämligen tittat på Twilight. 

Så gissa vad jag kommer drömma om i natt?
Nej, nej, inte Edward Cullen. Om det var det ni trodde?
Jag kommer antagligen drömma mardrömmar om skolan. Fast det blir nattens problem.
Haha,Nej nu skoja jag bara.

Haha. Sov gott, så hörs vi som vanligt i morgon!


Tisdag

Jag är otroligt tröt. Jag hade alarm på vid 10 och eftersom att jag är så duktig lyckades jag ta mig upp och sätta mig framför tv:n. Så jag har suttit och tittar på MTV hela morgonen. Ni förstår att jag måste vända tillbacka på dygnet innan skolan börjar. Annars blir det värdens chock när jag brukar gå upp vid 13:00 och sen ska jag vara uppe vid 06:30. Så jag måste vänja mig, sakta och säkert.  Nu har jag bara en sovmorgon kvar innan skolan börjar.
 Amanda kommer snart hit och då kanske jag piggnar till lite. 

Idag ska jag försöka städa lite på mitt rum. Det ska bli så skönt  att ta bort julsakerna. Julsaker är jätte mysigt innan jul, men efter är det bara onödigt. Efter jul så ska nyår komma, sen ska det bli vår. Då kan man ju inte ha julpyntet, det förstör hela "snart-är-det-vår-känslan". Visserligen kommer det antagligen vara kallt och snöigt i minst 2-3månader till. Men ändå, det blir ljusare och solen börjar värma. 


Utanför mitt fönster just nu. 

Oj nu kom Amanda så jag måste gå. Vi hörs senare.
  

Måndag

Nu har jag kommit hem från Amandha. Det var första gången på hela året hela gänget var samlat, super roligt. Ni kan aldrig gissa vad vi gjorde. Så jag berättar:
Vi sjöng singstar. Det bästa av allt är att jag fick nytt personligt rekord! 

Jag börjar redan få en klump av avsky i magen eftersom att skolan börjar på trosdag. Okej, nu överdriver jag. Men ändå skolan börjar. Fast det ska bli roligt att träffa lite folk som man inte har träffat på lovet och jag saknar några. Men jag skulle vara glad om lovet ville vara i 2veckor till eller kanske ett halvår till...? 


Jag sa ju att jag skulle ta bilder och bli en toppen-bloggare.  Så nu ska ni få se några från ikväll.







Amandha & Paulina äger. 




Amanda, Amandha nr 2 och Paulina.


Godnatt allihopa! Vi hörs igen imorgon.



 


10 Saker om hilda

Hej kära läsare!
Jag har bestämt mig för att skriva 10 saker om mig själv varje måndag. Vad säger ni om det ?
Jag tror det kommer blir roligt och jag hoppas att det blir det för er med.

Här kommer de första 10 sakerna du kanske inte vet om mig.

 

1.      Jag har inte hål i öronen, har aldrig haft det.


2.      Jag läser alldeles för mycket, även böcker på engelska, t.ex twilight-serien, några Harry potter m.m.


3.      Jag gråter till nästan varenda bok.


4.      Jag är nästan aldrig rädd.


5.      Jag har aldrig varit riktigt kär.


6.      När jag var liten hade jag inget självförtroende, nu ligger det dock på topp.


7.      Jag bråkar jämt med min pappa.


8.      Jag har varit vegetarian sen jag var 11år.


9.       Jag hatar när folk säger att jag är smal, den finns inget värre när någon kommenterar att ens revben syns.


10.  Jag skulle inte överleva en dag utan min katt.
 


Måndag morgon

Hej!
Hoppas att allt är bra med er.
Just nu sitter jag framför TV och jag har precis ätit frukost. Jag och Syster-Moa ska titta på Mamma Mia
Jag laddar också kameran nu, så jag ska blir en toppen-bloggare med massor med bilder. För visst är det roligare att läsa en blogg med bilder? 

Idag är det en toppen dag eftersom Amanda kommer hem från sälen och jag har inte träffar henne på väldigt  länge. Det ska bli super eftersom jag har saknat henne.

Vi hörs senare!


Jag älskar värmen här i Sverige...

Nu sitter jag i min soffa och myser med filtar och kuddar.
 Jag har nämligen cyklat hem från Paulina, det är ca: 2-3km. Då tänker ni antagligen: Det är inte ens långt. 
Jag håller med er, det är inte långt. Men när det är -21 grader ute är det inte roligt längre. Ni ska veta att det är riktigt kallt, det är så kalt så att man knappt vågar blinka för att man är rädd att ögonen ska frysa ihop. Det är läskigt! 
 Så nu har jag bestämt mig för att börja cykla med skidglasögon, eller så skiter jag i att åka någonstans över huvud taget och bara ligga i man vara säng och titta på TV  
Alternativ två känns bäst just nu...men jag ändrar mig säkert!

Men jag har faktiskt inte cyklat omkring i kylan hela dagen. Nej, jag har faktiskt varit med Paulina & Amandha. Egentligen så har vi inte gjort något vettig på hela dagen. Vi har nämligen ägnat hala dagen åt att spela massor med barn spel.
T.ex.  memory, figurix, geni osv.  Jag har aldrig sagt att vi är normala, men roligt har vi alltid. Eller iallafall har vi det när Amandha inte blir sur för jag van på figurix! Haha. Egentligen fuskade jag och jag höll i henne (det går ut på att lägga sin bricka på en speciell bild först), men det behöver ju inte hon veta. Haha

På kvällen tittade vi på film, barnhemmet hette den. Det var en spansk film. Riktigt bra och läskig var den också. Väldigt obehagliga miljöer.
När den skräckisen var slut fick jag cykla hem genom en skog alldeles ensam i mörkret. Egentligen är jag en idiot för att jag inte blir rädd. Men sådan är jag.

Förresten så tycker jag att ni är skit dåliga på att kommentera, bara så ni vet. Men jag får väll skylla mig själv eftersom jag är dålig på att lägga in bilder. 
Men ni förstår väll att jag tycker om er ändå?

Haha, jag är knäpp...



.. om någon har missat det alltså.  
( Ursäkta bilden, men den gör så att jag ser galen ut)


Godnatt

Nu ska jag krypa ner i min gosiga säng, kanske läsa lite sedan sova. Nu är jag såhär skönt tröt, ni vet? Lite pömsig, vet att man snart ska gosa ner sig under det varma täcket, mys. Jag älskar verkligen att ha lov! 
Idag har jag varit med Paulina & Amandha, vi spelade wii, singstar och så tittade vi på film, jätte roligt.  Fast det tråkiga är att Pau & A är mycket bättre på singstar än mig. De blir Singstars hella tiden medans jag bara blir hopeful/lovade, gillar det inte... Haha 
 
Det är inte klokt vad jag är tröt! Jag orkar verkligen inte skriva något mer nu.  Det fungerar att ha alarm, det är iallafall bra.
Men sov gott allasammans!


Godmorgon!

Godmorgon!
Jag har precis vaknat, jag hade nämligen alarm på för att jag ska somna lite tidigare inatt. Så nu är jag jätte tröt, eftersom att jag bara sov 7h inatt, på helger och lov sover jag oftast minst i 10timmar.  Men jag piggnar nog till.
Hur länge behöver ni sova för att vara pigga?

Idag har ingeting planerat för dagen, utan jag får ta den som den kommer. Riktigt skönt. Men jag kommer antagligen hitta på någonting med kompisarna (om de fortfarande vill vara med mig, efter natten inlägg, haha).
 
Nu ska jag titta på TV och ta det lite lugnt ett tag! 




.

Vad gör man på nätterna?

Klockan är 01:25 och normala människor sover.
Inte Hilda Persson så klart.
Nej, hon sover bort hela dagarna istället!  Och om nätterna gör hon andra viktiga grejer, som t.ex läsa, titta på TV/film eller helt enkel sitter hon bara vid datorn. 
Men nu är problemenen  att: 

Det är inget på TV -blev inte ensam hemma som jag hade tänkt.
Jag har ingen bok - lästa nämligen ut den jag hade igår natt, klockan 02:33 om jag ska vara exakt.
Det är bara tråkiga personer inne på msn -Nu hoppas jag att ingen som är inne på min msn just nu tittar på min underbara blogg, men om ni skulle göra det ändå, så vet ni att jag tycker att ni är tråkiga. (sanningen är hård)
Mina kompisar sover - De är faktiskt ganska smarta, Skit, hoppas verkligen inte att de läser det här.
Hela min familj sover också - Fast det spelar ju inte så stor roll egentligen.


Så den stora frågan är nu: vad ska jag göra? 
Jag försår att jag antagligen inte kommer få något svar eftersom att ni antagligen också sover, som alla andra ljushuvuden (haha, vilken ord) . Och om ni inte sover så tittar ni antagligen på tv eller så festar ni och då har ni antagligen inte tid med att läsa min blogg.
Det suger.

Tills imorgon natt ska jag låna böcker, hyra filmer. Och glöm inte att påminna mig om att jag ska skaffa nya kompisar som kan vara vaken med mig på nätterna och som vill följa med mig på språkresa till Malta. 
Haha, hoppas ni hörde det Paulina & co:!


Bild från julafton

jag (tittar på tomten) Kusin-My, Syster-Moa , kusin-Elina vid kanten.
Och så är det lite annan släckt i bakgrunden.

Det fungerade!

Det gick!! (om någon missade det alltså) 


Snälla, säg att det går

Jag håller på att bli galen! Jag har försökt att skicka i väg massor med inlägg men inget kommer fram.
Så nu behöver ni inte oroa er längre, jag lever och jag jag har inte övergett er!  Utan det är att blogg serverna krånglar 
Bra början på 2009 eller hur?   Herregud, jag har inte bloggat på hela året! 
Aja, min nyårsafton var okej iallafall, och jag har överlevde de andra 2dagarna som har gått sedan jag bloggade sist.

Nu väntar jag på att klockan ska gå, så att jag kan få titta på ensam hemma - vilse i New York Det kommer bli super kul, jag sitter bara och skrattar och skrattar när jag tittar på den. Jag gillar den lilla killen som det handalar om, han är nästan lika cool som jag .*host* Haha. 

Annars idag har jag inte gjort så mycket, tagit det lugnt Försökt titta på konungens återkomst, inte min typ av film... Vad tycker ni om den?



Hilda ♥ solen

Super fint väder i Degerfors idag! Underbart! 

  

Första inlägget 2009

Hej!
Hoppas allt är bra med er!
Jag är så ledsen för att jag inte skrev något igår. Men det var så fult upp så jag hade inte tid.  Så nu skriver jag det första blogginlägget 2009! 
2009 är året då jag fyller 15, få börja köra moppe och titta på massa läskiga filmer. Haha, skoja om det sista! Jag hoppas att det kommer bli ett underbart år!  
Alla andra "duktiga" bloggare skriver massor om vad som hände dem 2008, men eftersom att jag är en "dålig" bloggare   tänker jag inte göra det.  

Just nu sitter jag och tittar på tv, har precis sätt day after day after tomorrow. Jag tycker den är helt okej. Har ni sätt den?

RSS 2.0