Måndag

Hejj!
Hoppas ni har en bra måndag!  
Egentligen skulle jag åka till Nadir idag, men eftersom hon är halt så ska jag inte det. Eftersom då vill matte själv åka till henne och se hur det är. 
Så idag ver jag inte vad jag ska göra för tränning. Kanske ska ut och springa eller "tränna på rummet träning". Men jag tror att det blir på rummet, eller så struntar jag i att träna, vi får se.  Imorgon blir det iallafall arobic! 
Vet ni vad jag hatar mest av allt?
Djurplågeri! Det finns inget som är så hemskt, elakt, och vidrigt som det. Jag fårstår inte hur man enns kan tänka tanken på att skadda ett oskyldigt djur.  " Han bet ju mig" säger en del efter de har slagit ett djur. Men varför tror de att den bet dem? Antagligen för att han/hon gjorde något som djuret inte tyckte om! 
Det värsta är att man inte alls blir hårt straffad. Det var en gubbjävel som svälte 13 kor till döds eller så mycket så att de var tvungena att avlivas. Jag tror att han fick sitta 2år, eller ännu mindre i fängelse, och jag att han fick djurförbud, alltså att han inte får ha några djur.
Är det bara jag som tycker att han borde få sitta i fänglse jätte länge. Jag menar han tog död på 13stycken djur på ett väldigt plågsamt sättt. Det är något som man bara inte gör, jag mennar korna hade ju inte gjort något, och de var helt hjälplösa.
Man blir så arg & ledsen när man hör sådana saker! Komentera!

Ni får ha det bra!
Kram Hilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0